Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 På min side står det i uke 30 at babyen er ca 1100gr. Da jeg var hos legen for 3 uker siden ble babyen min målt til 1050gr (ul). Og jeg har ingen stor baby! I boken jeg fikk hos legen på 1 sv.kontroll står det i uke 30 at babyen veier ca 1600gr i uke 30. Hvilken av disse kan man stole på? er trossalt et skille på 5oogr!!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Fikk beskjed av jordmor at det som står i bøkene ikke stemmer helt i forhold til str på baby. Min baby ble målt til ca 1700 gr i uke 29, og det er også helt vanlig str. (1700 + - 200 gr sa hun). Syns mye av det som står på BIM sine sider ikke stemmer helt med det som står i svangerskapsboken. Her er vi en uke lenger på vei enn andre steder også.
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Uansett hvilken bok eller nettside man leser på så er det uansett ingen som kan vite nøyaktig hva DIn baby veier og hvor lang den er. Det varierer jo litt så ta alt med en klype salt. De har jo bare et ca tall sonn at man skal kunne forestille seg en viss størrelse i allefall. Og så må man huske at når det står 30. uke her på BIM så betyr det 29 fullgåtte uker. BIM tar ikke feil ang antall uker, de bare teller i hvilken svangerskapsuke man "jobber" med istede for hvilken uke man "er i". F. eks jeg er 24 år, men også i mitt 25. leveår. Så når det sto at babyen veide 1100 g i 30 uke her på BIM så var det når du var 29 uker på vei. Uansett, ikke ta det målene for gitt. Ingen kan vite mål på babyen uten å ha fått målt hos leger/jordmødre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå