Gå til innhold

Til dere med katt og barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerte katten/kattene på at det kom en bebis i huset? Vi har 5 katter som ikke er så veldig vant til unger og ikke veldig stort hus. Er kjempe spent på dette, for jeg elsker kattene mine, og vil så gjerne at det skal gå bra. Håper bare ikke bebien er allergisk. Da blir det krise her!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er så mange katter sammen , så kommer det sikkert til å gå bra, for da er de vant til å dele på oppmerksomheten til matmor. Tror det er verre hvis man har en borskjemt katt som styrer huset. (sånn som her, uheldigvis)..

Skrevet

Dyr er ofte mye mer var for små barn enn det vi mennesker tror. Ser at katta til mamma og pappa tålte MYE mer herjing fra lillejenta jo yngre hun var. Søskenbarna som var en del år eldre hadde værsågod å behandle henne som hun ville, mens vår jente fikk gjøre "hva som helst".Har sett tendenser til dette hos både andre katter og hunder.

Nå som hun er blitt eldre ,så sier katta mye mer ifra.....

Går nok bra med kattene skal du se. Men kan jp være påpasselig med at de ikke får som vane og legge seg sammen med babyen i vogga/senga/vogna, for da kan de "Kvele" ungen, uten at de mener noe vondt selvsagt....:o)

Skrevet

HVis noen kattene er av den svært sosiale typen skal du være oppmerksom på å la babyen sove uten tilsyn en plass der kattene ferdes, det hender jo at katten legger seg over unger har jeg lest, det kan i verste fall medføre kveling..... (dersom den legger seg over ansiktet)

Katten vår er hyper selvstendig og er vant med å dele oss med både hunder og fugler, tror ikke den kommer til å være av den innpåslitne typen vis a vis ungen heller, men om så skulle vise seg, så får den flytte på landet!!

Skrevet

Jeg kan skrive under på denne. Dyrene ser ann om det er små eller store barn. Mine gjør det. Katten er det lett å merke det på. Hun vil nok heller prøve å stikke av enn å ville ta igjen på små babyer som tar tak i pelsen. Med oss voksne hadde katteklørne kommet ut og hun ville prøve å bite litt. Har merket det på flere katter.

Katten og minsten her i huset har egentlig ikke vært så opptatt av hverandre, og lar hverandre være i fred. Båden hunden og katten er mest opptatt av å være i nærheten av meg.

Skrevet

Har kjøpt kattenett til både seng og vogn, så tror ikke de kommer seg oppi der. Håper bare ikke de begynner å mistrives og forsvinner. De er vant til å få mye oppmerksomhet fra meg, men selvfølgelig er de jo vant til å måtte dele med hverandre.

Skrevet

kattenett er det et spesielt nett du bruker??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...