3b@rnsmor-30* Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 gutten vår var 2 år og 10 mnd. har planer om at snuppa skal slutte i sommer, men hun er ikke like lysten... hun er 2 år og 5 mnd..
selfangerkjerringa Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Dagbleie: 2 år og 3mnd. Nattbleie: 3 år og 3mnd (denne uka faktisk!)
3b@rnsmor-30* Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 han fikk også så klart mange fine truser da... hehe.. brukte en helg på å få han tørr. og han slutta om natta samtidig han. han nekta bare å ha på seg bleia plutselig..
Miss Foster Skrevet 19. juli 2007 #7 Skrevet 19. juli 2007 Min sluttet med bleier ná i april - da var han 2 ár og 1 mnd. Gikk kjempegreit. Noen uhell sá klart, men aldri noe stort problem )
indianerjenta Skrevet 19. juli 2007 #8 Skrevet 19. juli 2007 Både sønn og datter sluttet ved 3 års alder, men det siste året ble bleia kun brukt til å tisse i.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 19. juli 2007 #9 Skrevet 19. juli 2007 På dagen han fylte 3,5år 11.juli.07 ;O)
forvirret... Skrevet 19. juli 2007 #10 Skrevet 19. juli 2007 2 år og 11 mnd gammel var sønnen min. =) Han bruker fortsatt bleie om natten, men skal slutte med det nå. han er 3 1/2 år.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 19. juli 2007 #12 Skrevet 19. juli 2007 Ho var 2 år og 3 mnd, har gått knirkefritt! Slutta med nattbleier en uke etter, aldri hatt et uhell. Nesten for godt til å være sant=)
grå :) Skrevet 19. juli 2007 #13 Skrevet 19. juli 2007 moa slutter nå i sommer. hun begynte i januar, men da kom det en baby så det ble satt på vent. kan igrunnen slutte med nattbleie også, men vi har ikke tatt sjansen enda. hun blir tre i oktober
oftebustat Skrevet 19. juli 2007 #14 Skrevet 19. juli 2007 Vi holder på nå. Lillemor blir 3 i august. Hun har ikke villet slutte før, og vi har latt henne være. Nå i sommer ( eller det skal liksom være sommer...) har hun gått mye uten bleie, og nå holder hun selv styr på når hun vil tisse, og går på potta helt av seg selv Men hun er livredd for å tisse i do. Og hun har enda ikke bæsja i potta, men det kommer vel.
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #17 Skrevet 19. juli 2007 Eldstegutten var 2 år og 8 mnd og mellomste er 2 år og 10 mnd og har nettopp sluttet. På dagtid vel og merke. På natten måtte eldste bruke bleie til han var litt over 4 år og mellomste bruker fortsatt bleie om natten.
1kar&1møy&meg™ Skrevet 19. juli 2007 #18 Skrevet 19. juli 2007 oi så tidlige dere er da..... gutten min slutta ikke før sømmeren han ble 4 han og det fikk jeg beskjed om var helt vanlig.......
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #19 Skrevet 19. juli 2007 4 år er nok bitte litt sent, ikke unormalt sent, men ville ikke sagt det er vanlig å slutte med bleie da heller. Det vanlige er mellom 2,5 og 3,5 år i følge HS her vi bor og det stemmer bra med de barna jeg kjenner også, men alt fra 2-4 år er normalt og gjerne mye senere om natten.
happybirthday Skrevet 19. juli 2007 #20 Skrevet 19. juli 2007 Vanlig og vanlig, fru Blom. Tror nok 4 årsalderen er vel så normalt, iallfall nattestid. Må ikke bli for hysterisk i forhold til når barna skal slutte med bleie, det kommer naturlig. Dessuten har gjerne årstid innvirkning. Ikke alltid det er like greit og praktisk å sette igang bleieslutt midt på vinteren med barnehage og masse klær og det hele, mens kanskje barnet var for lite modent sommeren forut. Dermed kan det bli fort bli forsøvet med et helt halvår/trekvartår, dersom årstid med masse snø og klær osv og modenhet på ungen kræsjer helt. Eldstemann min var 3,5 år da han ble tørr på dagtid. 4,5 år da han ble tørr på nattestid. Yngstemann ble tørr ca 3,5 år både på dag og natt (vi startet riktignok treningen da han fylte 3 år, og han var stort sett tørr fra da av. Men vi har jo forskjellig terskel for hva vi definerer at en unge er blitt tørr da. Hvor lenge mener man en unge skal ha uhell nå og da uten å kalle han/henne tørr, f.eks??). Så jeg ville ikke fortvile om man ikke får ungen sin tørr når han/hun er 2 - 3 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå