Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker på evt. kaker/kaffe etc. hjemme etterpå liksom....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på om du har mange gjester, og om noen av gjestene kanskje ikke kjenner til dåpen på forhånd. Vi hadde 18 gjester. Tror alle visste om dåpen og "festen" på forhånd, men synes likevel det var både koselig og på sin plass med litt formell innbydelse...så jeg syens det hører med..men det finnes sikkert 100 andre måter å gjøre dette på ;o) Dåpen blir like hyggelig med eller uten skriftlig innbydelse..

Skrevet

hei!

vi har hatt to barnedåper og vi har bare bedt folk muntlig. har ikke hatt det SÅ høytidelig liksom... vet ikke om det er vanlig å sende innbydelse faktisk. vet ikke om noen som har gjort det iallefall.

:)

Skrevet

Det er kutyme å sende invitasjon til alle som man ønsker skal komme.

Skrevet

Det ville nå jeg også gjort...og dåp ER høytidelig...er det ikke derfor man gjennomfører det?

Skrevet

hehe... ok, ser at det er bare meg da som ikke sender innbydelser til dåpen... ;)

men tror dette er veldig forskjellig, har vært i en del barnedåper og har aldri mottatt innbydelse. så jeg trodde bare at det kanskje ikke var vanlig da.

:)

Skrevet

Oki:) har veldig lyst å sende innbydelser, fordi jeg syns det er så moro å gjøre litt ut av det, pluss at jeg har SÅ lite å gjøre om dagen når snuppa sover, at det hadde vært moro å hatt et lite "prosjekt"-. he he God natt alle sammen !

Skrevet

sànn som jeg ser det, er det vanlig... hehe

Skrevet

I vår familie har vi aldri brukt å sende innbydelser til dåp. Men vi er ikke så veldig mange da, fra 15-20 stk (hvis alle kommer)

Skrevet

Vi sendte ikke innbydelser. Alle visste jo liksom når dåpen skulle være, så syntest ikke det var nødvendig. Men vet at det er mange som sender også. Tror det er like vanlig å gjøre det, som ikke å gjøre det. Opp til hver enkelt det..:)

Skrevet

Vi sendte ut innbydelse selv om de fleste visste om det på forhånd. Skrev hvilke kirke, tidspunkt, hvor vi skule etterpå og hva slags servering vi skulle ha.

Jeg sendte ut innbydelser fordi jeg hadde lyst til å lage dem selv.

På Panduro hobby har de så mye fint å få kjøpt som f.eks tykt papir i forskjellige farger, stempler, glitterlim osv.

Synes ikke det ble så veldig høytidelig av den grunn.

Skrevet

Det er sikkert mange måter å gjøre det på, men i min familie og vennekrets er det vanlig med innbydelser til dåp. Synes også det var veldig moro å lage innbydelser til dåpen, det er som regel ikke så veldig mange.

Skrevet

Vi sender også innbydelser, så trenger ikke folk lure på om de er invitert eller ikke :-) .. er jo også greit å ha en "lapp" med klokkeslett, navnet på kirka og selskapslokale osv for de som ikke er herfra.

Skrevet

For meg, så føles det vanlig. Vi lagde innbydelser, og har fått det til alle barnedåpene vi har vært i. Så er det jo greit å ha notert ned klokkeslett og dato, og hvilken kirke det er i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...