Gå til innhold

Til dere som har kjoept svane madrass til sprinkelsenga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har arvet en slik etter min soster, og synes madrassen virker saa fryktelig bloet. Og det er ikke anbefalt med bloet madrass har jeg naa hoert. Har vasket trekket paa 60 grader i dag, men ikke de 5 "lagene" med madrass.

Er deres ogsaa bloet? Boer jeg kjoepe overmadrass kanskje?

Tips taes imot med takk fra en allerede bekymret to-be-foerstegangsmor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte ny Svane-madrass, og den er bløt øverst, men så blir den hard litt nedi, om du skjønner hva jeg mener. Det er flere lag i den, og det øverste laget er mykt, mens madrassen er fastere inni. Vet ikke om det var til noen hjelp? Når jeg kjenner på madrassen synes jeg iallfall at det virker bra, litt myk øverst, så det ikke blir hardt for vesle babyen, men samtidig fast nedover slik at babyen ikke synker nedi madrassen.

Har overmadrass også, ca. 1 cm tykk, kombinert overmadrass/tisselaken for å beskytte madrassen best mulig.

Skrevet

Tidligere var det ikke anbefalt å bruke arvet madrass pga større fare for krybbedød. Vet ikke om de har gått bort fra dette igjen, men kanskje noe å tenke på?

Skrevet

Mamma og pappa kjøpte svane-madrass til Tobias da han ble født. Syns det er helt grei, jeg - ville ikke hatt fastere tror jeg...

Nå har Tobias akkurat begynt med stor seng, så vi skal bruke svane-madrassen til lillesøster. Er visst ikke så ille å arve fra søsken som av andre har jeg hørt....men uansett har jeg vasket trekket - ikke de lagene inni + at vi har kjøpt ny overmadrass som jeg skal ha stikklaken under - så da kan det neppe ha noe å si om den er arvet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...