Gå til innhold

Bye bye utdanningsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte om utdanningsstønad i mars å syns de var utrolig treige med å utebetale. Fikk snakket med saksbehandleren min å hun sa at jeg ikke hadde levert inn de papirene som skulle leveres inn.

Enda jeg satt på kontoret hennes å gav henne bekreftelse fra skolen om at jeg gikk der, jeg gav henne kvitteringer på det jeg hadde betalt skolen+ alle eksamensavgiftene. Å nå sitter hun å sier at hun ikke har mottat noen ting.

Skulle levere noen andre papirer også som jeg gikk ned med dagen etterpå å la i postkassa til nav, men neida de hadde hun aldri fått :(

Hun sa til meg at hun måtte ha orginalpapirene fra skolen men nå satt hun å sa i tlf at de aldri tok imot orginalpapirer. Jeg har levert alt jeg hadde av papirer inn til henne og nav men nå er alle papirene mine borte.

Jeg vet jo 100% at jeg har levert alt jeg skal levere. Jeg husker at jeg satt på kontoret med henne å hun sa til meg at nå hadde hun fått alle papirer hun trengte bortsett fra ett som jeg da skulle komme ned dagen etterpå å levere inn, å det gjorde jeg.

Men neida i følge henne har jeg ikke levert noen ting.

Eneste hun hadde fått var søknad om stønad til barnetilsyn. Å der leverte jeg jo bekreftelse på at jeg gikk på skolen. Å jeg har fått alle utbetalingene for det. Men fortsatt så sier hun at jeg ikke har levert noe bekreftelse. Så spurte jeg om hvordan jeg kunne få utbetalt stødad til barnetilsyn vis jeg ikke kunne bevise at jeg gikk skole. Nei det skjønte hun ikke helt da. Så jeg sa at da er jo det et bevis på at jeg hvertfall har levert skolepapirer, men neida det hadde jeg visst ikke.

Dama er 65år vis ikke mer så kan ikke forvente at hun husker noen ting. Men jeg husker godt samtalen jeg hadde med henne på kontoret og alle papirene jeg ga til henne.

Offfffff blir så oppgitt..vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Er vel bare å glemme hele greia

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan du ikke snakke med skolen da? og spørre om de har noen form for kvitering du kan få?

Skrevet

Jo tenkte å ringe de når skolen begynner igjen. Men kvitteringene til eksamensavgiftene får jeg nok ikke spadd opp igjen.

Skrevet

Regner med du ikke har betalt via nettbank da?

Skolen har nok i systemet sitt at du har betalt examensavgiftene, så du får høre med de.

Får du tak i det på nytt så ikke gi de originaler. Krever de det likevell så be om underskrift på at de virkelig har mottatt papirene.

Skrevet

Nei betalte over skranken for jeg måtte ha kvittiring og stempel fra banken. Nei jeg har gått opp som privatist så to av eksamene betalte jeg til en vgs og to av de andre eksamene betalte jeg til en annen vgs.

Men gikk på privatgymnas så skolen der har ikke noe med betaling av eksamensavgifter.

Nei skjønner jo nå at jeg aldri skulle gitt de orginalpapirene, men regna med det ikke ble noe tull når jeg leverte de i hånda på hun dama.

Skrevet

Hadde sikkert oxo levert originalpapirer men mente bare at siden de virker høvelig forvirra på nav kontoret " ditt" burde du nekte levere dem fra deg igjen om du fikk tak på dem.

Synes nesten du burde levere en skriftlig klage på det. Når du har fått stønad til barnetilsyn sier det jo sitt ang at de faktsik har mottatt papirene men rota dem vekk.

Skrevet

men det er vel bare å få tak i alle papirene på nytt, de du har fått de av skal og ha et eksepmplar, ordner seg nok skal du se :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...