Gå til innhold

Hva er egentlig den beste madrassen til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nytter ikke å gå i butikkene å spørre....

For de anbefaler jo seff det dyreste de har uansett. Ikke mange ærlige sjeler igjen der ute nå.....

Jeg vil ha en god madrass. Barnet skal jo ha ryggen sin lenge. Sove godt også :)

Men det beste er jo ikke nødvendigvis det dyreste!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg fikk som svar da jeg spurte , var at jeg skulle velge noe som jeg selv ville ligget på. Mange kjøper skumgummi til barna, men dette er noe av det dårligste man kan kjøpe visstnok. Man bør kjøpe en madrass som er god og komfortabel og heller styre unna overmadrass, det trenger de visstnok ikke. Vi kjøpte en til ca 500 på ikea. Den er god og med fjærer.

Skrevet

Vi kjøpte helsemadrass på reflex. Var visst best luftgjennomstrømning på de, og skulle forebygge allergi. De hadde sånne tykke fjærmadrasser også som kostet det samme (699,-), men damen i butikken sa at det var unødvendig siden barnet er så lett i vekt. Trenger ikke så tykk madrass da.

Skrevet

Er enig der..... Skumgummi passer ikke til barn. Samme som dårlige sko det!

Er ikke største poenget med overmadrass at de er lettere å vaske ved uhell? Når det gjelder baby altså....

Ble anbefalt å ha to her inne, til å bytte på. Men akkurat det vet jeg ikke om er nødvendig da.

Vi har sett en del på de gode, dyre. Svane, wonderland og "gudene vite". Som har kostet en, tja, mellom 600 og 900kr ca.

Men de virker så like, samtidig som de er ulike.

Skrevet

Hvorfor er liksom skumgummi så ille??

Skrevet

Men da tror jeg overmadrassen bør være tynn altså , for de skal jo ikke ligge altfor mykt heller har jeg hørt....ække lett detta her altså :)

Skrevet

Skumgummi er vell ikke verre en at jeg selv ikke ville ønsket å sovet fast på en slik madrass.

Å gå på besøk til noen som låner meg ei slik for et par netter er ok. Men da er det jammen godt å komme hjem til den gode sengen min etterpå :)

Skrevet

Vi har skumgummi fra jysk, men der er det enda et sånn lag over på en måte...som former seg litt etter kroppen tror jeg. kostet 450.. men sånn vanlig skumgummi ville jeg ikke kjøpt tror jeg.

Skrevet

Må bare si.....

Mine foreldre kjøpte slike madrasser fra Jysk til oss barna.

Har så dårlige minner fra jeg var i tenårene. Rundt konfirmasjonsalderen. Husker hvor vondt det var når den ble litt slitt. Hvor det kjentes på hoften gjennom dagen.

De byttet bare til en ny makan, og etter noen mnd startet problemet igjen.

Jeg var gjennomsnitt i vekt i tillegg! Kan ikke skylde på at jeg var overvektig heller....

Skrevet

Men ikke de som former seg etter kroppen vel? Så noen sånne veldig billige skumgummi greier, men de så ikke gode ut..

Jeg skal ikke si no for min del, for før jeg ble gravid sovnet jeg vel overalt:-P

Skrevet

Skumgummi er helt greie madrasser. Babyene veier ikke så mye som voksne mennesker, så¨man kan ikke sammenligne det med hvordan det er for en voksen å ligge på en skumgummimadrass. Ifølge lub.no (landsforeningen for uventet barnedød), er fjærmadrass og skumgummimadrass like bra. Jobber på en barneavdeling og vi bruker skumgummimadrasser både til store og små (sjekk madrassene som ligger i babysengene på barsel...skumgummi).

Skrevet

Dersom du blir anbefalt det dyreste, så er det en dårlig butikk:)

Jeg tenkte som så at jeg ville heller bruke penger på madrassen enn senga, dermed ble det en forholdsvis dyr madrass (700,-) og en meget billig og enkel sprinkelseng (som selvfølgelig er ok og etter forskriftene).

Skumgummi er helt ok, du må bare passe på at den ikke er for myk, og den skal helst brukes til kun et barn.

Overmadrassen bør vel helst være tynn ettersom jeg har hørt, bare som et "beskyttelsesteppe" egentlig...

Så gå etter hva du selv føler er bra for den lille:)

Skrevet

har skikkelig madrass i senga der hun skal få seg en god natts søvn, i vogga som ikke kommer til å bli brukt så mye har jeg en enkel skumgummimadrass.

Skrevet

Tynne, billige skumgummmadrasser er vonde å ligge på. Storebrors Stompamadrass er tre-lags skumgummi, og er kjempegod!

Skrevet

Vet ikke hva som er den beste madrassen, men vi var veldig fornøyde med svane baby som vi hadde til første barnet vårt, så nå når nummer to kommer, så blir det en ny svane baby madrass her. Den var veldig grei, enkelt å ta av trekket for å vaske, og skulle det være større uhell så kan innholdet i madrassen deles i seks lag, slik at man kan vaske så mye som er nødvendig av det også. Denne gangen har jeg i tillegg kjøpt en madrassbeskytter på jysk, en helt tynn og vaskbar overmadrass, er jo uansett lettere å hive den i maskinen ved små uhell. Tisselaken syntes jeg ikke fungerte sist, ble så klamt, så det dropper jeg denne gangen.

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Jenter! Hva gjør dere med de gamle madrassene deres? De som de eldste barna har brukt?

Jeg kjøpte en sånn til nærmere 900 kr i -97. Den kan ikke lillesøster bruke nå, men jeg synes det er smakløst å kaste det i søpla. I andre land ligger barn på barnehjem på tynne nedtissede madrasser, noen har ikke annet enn filler. Det må vel være bedre å få sendt ned noen ordentlige babymadrasser?

Og har dere tenkt på all forsøpling vi driver med??

Tenkte å finne en forening el noe som tar med jeg. Er man så redd for midd etc. så er det bare å fryselufte de noen timer. Har dere tenkt på dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...