Gå til innhold

Teit fastlege???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har i allefall jeg! Er 1.gangs gravid, uke 25, og har vært mye til fastlegen min både pga akutte plager samt oppfølgingstimer pga sykemelding. Når jeg kommer m mine spørsmål og plager bare bagatelliserer hun alt som om jeg var stokk dum og hun virker irritert. De gangene jeg har kommet til andre leger når hun ikke har vært tilstede har jeg fått både henvisninger til fysio, skikkelige undersøkelser og senest i dag ble jeg sendt til sykehuset for en kontrollsjekk på bakgrunn av de undersøkelsene som ble gjort. Alt var greit heldigvis men jeg vet at min egen fastlege aldri ville tatt meg sånn på alvor og sendt meg på sykehuset. Er ikke lett å bare bytte lege da de jeg vil ha er fullbooket og de andre er såpass lang unna.

Synes ofte leger kan være arrogante og føler de ser ned på meg og får meg til å føle meg skikkelig dum men hvordan kan man alltid vite om det ene etter det andre er normalt i et svangerskap, i allefall når men er 1. gangs fødende??? Snakker jeg m venninner som har gjennomgått sv.skap el m akupunktøren min om plagene jeg har blir de bekymret for meg og mener jeg bør dra til lege for en ordentlig sjekk, og så kommer jeg til min teite fastlege som omtrent ikke sier hei. Jeg vet jeg ikke er hypokonder, har aldri gått til lege før jeg ble gravid men har vært skikkelig dårlig fra uke 6 og det er så vidt hun gir meg 20% sykemelding!!!!!!! Det er greit at å være gravid ikke er en sykdom, men jeg har likevel aldri følt meg så elendig før!! Alt er galt, fra hjertebank, svimmelhet, kvalme, diare, gangproblemer pga bekkenløsning og magevondt. Jeg ønsker da ikke bruke min fritid på et venteværelse hvor jeg ofte må vente i opp til en time på å komme til, men min og babyen min sin helse kommer først og jeg kan ikke noe for at jeg er bekymret.

Godt å få det ut!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da, dette hørtes ik bra ut... Ville satt meg på venteliste hos noen av de andre legene, el finne en du kansje ik har hørt så mye om du kan bytte 2 ganger i året uten grunn. Sjekk denne siden http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320402

Håper dette er til litt hjelp, en lege skal høre på deg, og forresten har du fått deg en jordmor? De tar deg veldig seriøst når du har plager... Jm ga henvisning til fysioterapaut når jg sa jg hadde litt vondt i ryggen, var da bare å ringe legekontoret å si d til legesekretæren og hu ordnet m henvisning... Jm lagde oxo et skriv om tilrettelegging på arbeidsplassen som styrer måtte ordne og samtale m meg og signere og jg gi tilbake til jm...

Ble mye og hultertilbulter d her men lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...