Gå til innhold

alenemor og student i permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

alt man mottar dette året fra lånekassen er penger man FÅR, ikke sant?

Nå tenker jeg kun om permisjonsåret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det stemmer! likt for alle som får barn i studietiden:)

Skrevet

alenemødre som melder seg opp til studium for så og ta permisjon lever med andre ord veldig godt det første året i forhold til de andre?

Skrevet

Om en er alenemor eler ikke har ikke noe å si. Dette er fødselsstipend,- altså ikke et lån. Er et "substitutt" for ikke å ha vært i jobb slik at en får foreldrepenger!

Eller er det noen som ble sjalu igjen nå!!!!???

Få dere et liv isåfall!

Skrevet

Det er ganske vanskelig å spekulere i akkurat fødselsstipendet ettersom vanlig søknadsfrist går ut i mars og man må ha hatt krav på støtte fra lånekassen i 6 mnd før fødsel for å få stipendet. Man rekker vel kanskje å kaste seg på et studie fra restelista hvis man blir gravid i juli/aug, men da skal man jo ha perfect timing. Jeg skulle studere og fant ut at jeg var gravid 3 uker etter at jeg fikk mld. om at jeg hadde kommet inn, ble gravid i juli (ikke planlagt), gikk akkurat.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Det er faktisk veldig gunstig å være student i fødselspermisjon med støtte fra Lånekassen når en er aleine...en får stipend og OS samtidig. Men for all del så bør man spare så mye en kan det året, for det er absolutt ikke gunstig å være aleine og student etter permisjonsåret...da får en faktisk like lite i stipend som et par med barn som har samla årsinntekt på 360 000 kr!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Og er du aleine og har full OS og går på videregående så får en ikke noe fødselsstipend! En får derimot fødselsstipend på 6500 kr i mnd hvis en har partner som f.eks. tjener 1 mill i året!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...