Dragemor Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Trenger jo en madrass til denne sprinkelsenga... Tenker vi skal ha skomgummi-madrass med overmadrass. Regner med å finne overmadrasser på Jysk, men hvor finner jeg skomgummimadrass som jeg kan bruke til babyen??
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 jeg har kjøpt min på ikea. 255 kr.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 eg har kjøpt min skumgummi madr på jusk for 249kr.. e fornøyd me den
neutral Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Jeg har kjøpt Svane Baby på Møbleringen. Koster 730,-, men den er godt laget med vaskbart trekk og selve madrassen består av 5 filterlag der en kan ta ut ett og ett lag og vaske det om det skulle bli nødvendig. Overmadrass har jeg ikke.... Skal kikke på Jysk og se hva de har jeg også
Mazza** Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Det er bedre å kjøpe en skikkelig madrass fremfor å ha overmadrass...... vi kjøpte vår på ikea , kosta rundt 500,- Hvorfor skal babyen ligge på skumgummi? Det er like vondt for dem som for oss altså
LilleTrolle Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Jeg kjøpte Svane-madrass på Babyshop, kostet 799 kroner. Kjøpte også overmadrass (kombinert overmadrass og tisselaken) der til 689 kroner, dyrt, men den kan brukes i reiseseng også. Skumgummimadrasser får man vel kjøpt både på Jysk, IKEA og Skeidar (for å nevne noen), og de kan man jo klippe/skjære til i ønsket størrelse og sy enkelt trekk til.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #9 Skrevet 19. juli 2007 Det finnes skumgummimadreasser i ulike kvaliteter, noen av dem (f.eks. Stompa) er veldig gode og delt inn i flere lag etc. Mye bedre enn billige fjærmadrasser, i hvert fall.
Dragemor Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. juli 2007 Babyer veier nesten ingen ting og får ikke vondt av å ligge på en skumgummi. Du kan ikke sammenligne oss og babyene på det området. Overmadrass skal vi ha fordi den er lett å slenge i vaskemaskinen om bleia skulle lekke om natta - ikke pga komfor. Selv sov jeg på skumgummi til jeg flytta hjemmefra og har ikke hatt noen vond rygg eller syns det har vært ekkelt )
Dragemor Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. juli 2007 Tusen takk for alle svar på spørsmålet! Da må jeg ta meg en liten handlerunde. Det blir definnitivt skomgummimadrass og overmadrass slik at det er lett å vaske om bleia skulle lekke ;o)
Mammamor =) Skrevet 19. juli 2007 #12 Skrevet 19. juli 2007 Enig med du over her som sier at skumgummimadrass er helt ok. Synes det er blitt mye madrasshysteri.. Har vokst opp på skumgummi, og brukt det helt til jeg flyttet inn hos sambo som hadde en annen typemadrass fra før. hvis ikke hadde jeg nok ligget på skumgummi den dag i dag
l1ch1 Skrevet 19. juli 2007 #13 Skrevet 19. juli 2007 Vi har vært utrolig usikre på madrass så har prøvd å sjekke litt rundt. Det vi fikk høre i går var at de ikke anbefalte springfjærmadrasser i sprinkelseng. Når de blir litt større står de i sengen og 'hopper', og en springfjærmadrass vil øke sannsynligheten for at de får den ekstra 'farten' som øker faren for at de smeller haken eller tennene i selve sengen. Vi har også lest at Dacron-fiber madrasser anbefales og/ eller fibermadrasser generelt, de skal være bra både for miljø, barn og av praktiske hensyn; kan vaskes osv. Så vi skal gå for en fibermadrass, men vet ikke hvor vi ender opp med å kjøpe den enda...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #14 Skrevet 19. juli 2007 Der hvor jeg jobber selger vi babymadrasser i forskjellige kvaliteter. Skumgummi er helt ok det, ikke noe galt i det. Overmadrass er lurt med tanke på at bleien kan lekke osv. Men de aller beste madrassene er fra Svane og Jensen. (egentlig like madrasser, kun trekket som er forskjellig) Dem som har disse lagene med "filter". De drenerer fukt fint, kan vaskes, enten bare trekket eller hele madrassen. Madrassen "puster", og avfallsstoffer legger seg ikke så tett og lett igjen som i en skummandrass. Med tanke på comfort for babyen, spiller det ingen rolle hva du velger. De veier alt for lite til å ha noe utbytte av f.eks en fjærmadrass. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå