Gjest Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Klarer ikkje å bestemme meg for om eg skal drive pottetrening med lillesøster, eller vente ei stund. Saken er den at hu seier hu ikkje vil ha på bleie, bare truse. Setter eg henne på do/ potte, tisser hu heilt fint, og er sååå stolt. Viss eg eller storesøster er på do, skal hu og gjerne, og kommer nesten alltid resultat. Men.... hu seier veldig sjelden fra sjøl om at hu må tisse. Kommer som regel og gir beskjed etter at hu har tissa på seg. Seier eg at hu må ha på bleie, er det greit. Har ikkje bæsja på do enda, gjorde det på gulvet i går... Så nå vipper eg mellom å vente litt, og heller prøve seinere, eller begynne med belønning. Er litt i tvil om hu kjenner skikkelig at hu må på do. Ble 2 i april.
hallais Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Hei!! Har akkurat opplevd det samme med mi jente, 2 år i Januar. Valgte til slutt å ta av henne bleien helt, på dagen. Hun sa ikke i fra, tisset kun når vi satte henne på do og hadde uhell hele tiden i fem dager, så den sjette dagen begynte hun å si fra, hadde tydeligvis skjønt det, og har vært tørr siden!!! Bæsjer og tisser på do!
Mamman til to herlige gutter Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 holder på å prøve med min gutt, ble 2år i februar. han tisser på do når vi setter han på do, men tør ikke bæsje på do, har laget en egen do til han med bleie oppi så han kan på en bæsje i bleien uten at han har den på seg. har prøvd i 4dager nå, og han har ikke bæsjet på de fire dagene,i det hele tatt, han sier han må bæsje men når vi setter han på do, så skjer det ingenting, sitter der ofte en halv time. har kjøpt en pakke så han skal få når klare å gå på do. men begynner å bli litt bekymret for at dte har gått så lang tid siden avføring. han spiser godt, det begynner vel å bli fullt?? tenkte vi skulle ta av bleien, men vil at han skal bæsje først siden det er så lenge siden.. noen tips til hva vi kan gjøre?
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Ville tatt på han bleie igjen eg. Veit om ein liten gutt som holdt seg i 1 uke pga nekta å bæsje på do. Han måtte til legen pga forstoppelse til slutt. Mange synest akkurat det med bæsjingen er vanskelig. Kanskje dere kan la han tisse på do, og spørre han om han ønsker bleie når han må bæsje? Når han er tørr, og vant til å tisse på do, vil han kanskje våge å bæsje der også...
Mamman til to herlige gutter Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 har aldri tatt bleien av han. den er alltid på. men han bæsjet på do i dag, to ganger!!! s kanskje det fortsetter sånn?!? lykke til til oss :-)
Gjest Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Har vel egentlig bestemt meg for ein pause i treninga her. Virker som det er greit for henne. Om hu ser nokon er på do, vil hu og gjerne. Tisser hu, før hu klistremerke. Så tar me det litt som det kommer.
Mamman til to herlige gutter Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 hvor gammel er hu da? nå vil vi bare venne han til å ikke bæsje i bleien, så tar vi avvenning med hele bleien neste sommer. en ting om gangen tenker eg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå