Gjest Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Jeg har nettopp giftet meg, og aldri satt meg inn i dette...Men, så lenge ikke noe annet er skrevet i kontrakt eller noe, sant da er alt "ok" om en av oss dør nå? Vi arver hverandre? Og eier alt likt så lenge det ikke er skrevet særeie på noe?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Syns jeg har hørt noe om at "det du tar med deg inn i ekteskapet tar du også med deg ut" dersom dere skulle skille dere noe sted, men sånn ifht arv og det andre du nevner så tror jeg det er "i boks". Fra ei som er gift men ikke har satt seg så veldig inn i det "juridiske"...
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 men bør vel skrives ned hvem som er hva sitt da, for ellers kan det jo bli påstand mot påstand....? Hmmm....frister ikke å ta dette opp med mannen akkurat nå heller som nygift..hehe..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 hehe.. har du planer om og skille deg snart? tror det deles likt etter 15 år eller noe. om du har med deg 200 000 inn og han ikke noe så ville jeg krevd at jeg eide så mange % mere av huset som 200 000 utgjør
___ Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Det er nå når dere er nygifte og forelsket dere bør sette opp de papirene. Når dere blir lei av hverandre og livet er vanskelig er det vanskelig å bli enige om ting.
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 hehe, nei ikke planer enda,...bare vært gift i 2 uker snart så.. Men kom plutselig til å tenke på det. Burde jo ha tenkt på det før..menmen. Får ta det opp om noen uker..vi er inne i en god periode akurat nå, så han ville blitt "sur" om jeg begynte å mase om dette nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå