=)mamsen=) Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Herren må være historiens ivrigste tilhenger av dødsstraff. Han forlanger dødsstraff for mange av de såkalte "syndene" han lister opp, og krever at synderne skal henrettes på de mest bestialske måter, enten ved steining eller brenning. Til og med barn skal ifølge Herren drepes på slike grusomme måter. Herren forlanger dødsstraff for en lang rekke bagateller og mindre forseelser, blant annet: arbeid på sabbaten, å spise blod eller fett, å spise svinekjøtt, utroskap, homofili, dyrking av andre guder, ha sex under menstruasjon, m.m. I vår tid debatteres det heftig om samfunnet skal drepe forbrytere som har begått alvorlige forbrytelser som drap. Men Herren vil ha dødsstraff for omtrent alle regelbrudd og forbrytelser som kan tenkes. Er det riktig å drepe et menneske som tilhører en annen religion? Eller en sønn fordi han har vært ulydig overfor foreldrene?
Miss Misantrop Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Jeg leste et sted at man vet at man har skapt Gud i sitt bilde hvis Gud liker de samme menneskene som en selv. Om det er Guds ord og vilje som kommer til utrykk i det gamle testamentet vet jeg svært lite om. Jeg bare noterer meg at Gud forandrer seg fra århundre til århundre og fra land til land. Gud er god sies det. Jesus sier at Gud er god, det er hans far så det bør han jo vite. Gud sier ikke selv at han er god. Han sier at han er alfa omega.. begynnelse og slutt. Jødedommen legger mosebøkene til grunn. Det har alltid puslet meg så mye at jødene får kristen folkes støttet i så mangt... Kristene og jøder har da svært lite til felles.
kaur *har født!* Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 I flg Sikhismen så krever ikke Gud dødsstraff. Det er galt å drepe uansett, med mindre man må forsvare de uskyldige, de som ikke kan forsvare seg selv og rettferdighet. Karma vil være straff nok for de som begår synder. Det du gjør mot andre, vil bli gjort mot deg på ett eller annet tidspunkt...muligens i ditt neste liv. Og da er det vel ganske greit å holde seg på matta.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 du kan iallefall ikke ha dette fra bibelen............. det står at vi alle synder og kan få tilgivelse hvis vi angrer oppriktig. og ikke noe om å ikke ha samleie når man har mensen... eller det med sabbaten. moseloven opphørte når jesus kom til jorden.david som begikk ekteskapsbrudd,tok en annen sin kone og fikk mannen drept ++++ fikk tilgivelse av Gud fordi han angret opprikitg.bare Gud kan se hjertetilstanden til et menneske,..
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 igjen- hvor står det at moseloven opphører?
Lumsk Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Moseloven opphørte ikke. Den gjelder for jøder, ikke kristne. Apostelmøtet i Jerusalem diskuterte denne saken på oppfordring av Paulus siden han var blitt møtt med påstander fra omvendte fariseere om at hedninger (ikke-jøder) som omvendte seg og ble kristne måtte omskjæres, bli jøder og holde moseloven for å være kristne. Apostlene kom da fram til at det ikke var nødvendig å bli jøder for å tro på kristus. De uttalte følgende: "Derfor mener jeg at vi ikke skal lage vanskeligheter for de hedningene som vender om til Gud. Men vi skal skrive til dem at de skal holde seg borte fra det som er gjort urent ved avgudsdyrkelse, og fra hor, fra kjøtt av kvalte dyr og fra blod." Apg 15, 19-20. Dette er bekreftelsen på at resten av moseloven ikke gjelder for kristne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå