Gå til innhold

Fra straight til lesbisk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne, mor til to, gift med mann ble plutselig lesbisk. Fra å være tilsynelatende lykkelig til å annonsere skilsmisse gikk det for mann, og oss, 24 timer!!!

Noen som kan forklare hvordan dette kan skje? Hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi hun har lyst, altså til å skilles og annonsere at hun er lesbe? Det enkleste er vel å spørre venninna di.

For alt jeg vet kan hun være bifil, eller hun kan ha feika streiting i mange år, eller hun kan ha plutselig innsett at hun egentlig er homo, eller hun kan ha skifta legning. Eller noe helt annet. Har det så mye å si 'a? (ja, jeg skjønner at det har betydning for mannen, men de diskuterer forhåpentligvis dette på egenhånd).

Skrevet

Jeg vet om ei som levde et hetrofilt liv, fikk en gutt, men ble lesbe.

Alle trodde vel det når hun var "hetro" oxo, for hun var veeeeeeeeeeeldig gutte jente, hun så mer ut som mannen i forholdet enn mammaen iallefall.. Hun turde bare ikke å forlate skapet før, men det lå vel noe mer bak tror jeg da, hun øsket seg barn FØR hun forlot skapet

• 2 uker senere...
Skrevet

lesbisk er ikke noe du plutselig blir... synes det høres lite teit ut hver gang noen sier det...

Skrevet

Noen mener jo at de har blitt det i voksen alder. Hvem er du til å fortelle dem at de tar feil?

Skrevet

kan hende de ikke har turt å innrømme for seg selv at de er det..

Skrevet

Ja, jøss. Og det kan hende de ikke var det. Poenget er at det kan jo ikke du vite.

• 2 uker senere...
Skrevet

er nok mange som har lyst på barn på den "vanlige måten" og derfor later som om de er hetero, lurer mannen trillrundt og så - etter to barn- plutselig stikker av og blir lesbisk.

ganske kynisk, spør du meg.

Skrevet

"Mange" er et relativt begrep. Jeg kjenner ingen som har gjort dette, men da har vi sikkert ulike omgangskretser.

Det forandrer selvsagt ikke det spor på svaret mitt om at javisst finnes det folk som går fra streite til lesbiske. Eller fra lesbiske til streite, streite til homofile av annet kjønn osv. - menneskelige identiteter er mangslungne.

Skrevet

Jeg kan godt skjønne at det er merkelig og ikke minst fyllt av spørsmål når noe slikt har skjedd. Men det er sikkert slik for en del (for henne)at hun ikke har klart å godta sin legning. At hun da har gjort det som blir ansett som (for en del) å være de etisk og sosialt riktige.

For noen (Meg) har det alldri vært noe problem være eller leve med min legning, for andre kan det være en lang prosess som tar mange år. Men jeg har ikke vært i den situasjonen at jeg har tatt ett valg jeg ikke kan stå for, for andre er dette sikkert ikke alltid like lett. Det handelr om oppvekst, sosialt nettverk og hvordan man er og ser seg selv. Uansett så er det forferdelig for de som står igjen, aunsett ved ett brudd..Å hvertfall når en føler at ærligheten ikke har vært der..Men skjønner også at hun ikke kan leve med de valgene som ble tatt om hun da viser seg å være lesbisk. Så synd at det tar så lang tid for noen å kunne stå for det en føler..

Skrevet

Vil bare legge til i innlegget mitt ovenfor at det kan da være at hun er bifil. At hun mente godt med å gifte seg å få barn. For det er vell ikke for alle at de er lesbiske, ikke vet jeg. Kjenner ikke til den personlige problemstillingen ved å være bifil..

• 2 måneder senere...
Skrevet

Den eneste problemstillingen som bifil er at man får slengt etter seg at man bare er forvirret i ungdomsåra, den fikk jeg da jeg prøvde å snakke med moren min om dette. Moren min er ei super dame og jeg regner med det ikke vil bli vanskelig for henne å takle. Har ikke tatt det opp med henne etterpå, men kommer nok til å si noe snart, da jeg er forelsket i ei jente nå. Og tror innerst inne at jeg kanskje har bytta fil helt. Jeg har ikke lyst til å være sammen med noen mannfolk igjen..

Kjenner også flere som har ment at man er ikke bifil, man er enten eller.. Så dersom hun har vært bifil og holdt dette skjult kan det hende at hun har blitt lesbisk eller at hun har innsett at det å leve med en mann er ikke det hun ønsker resten av livet sitt.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg flyttet sammen med en mann i ung alder, levde med ham i 5 år, giftet meg, fikk et barn og to år etter flyttet mannen og jeg fra hverandre.

Etter noen år flyttet jeg sammen med en kvinne, giftet meg, fikk et barn til og nå er neste baby på vei.

For meg har det ALDRI avgjørende at jeg ville ha barn før jeg kom ut av skapet. Det har jeg da kreativitet nok til å skaffe meg på andre måter enn å "lure" en mann, eller ved å investere flere år av mitt liv med noen jeg ikke elsker. For meg blr det avgjørende at jeg faktisk ikke elsket ham mer. Vi vokste oss voksne, ulike og usunne for hverandre. Jeg hadde i mange år kjent på følelser for kvinner, men ikke på en slik måte at jeg følte det ville ødelegge for de følelsene jeg hadde for mannen.

Nå kan jeg i etterpåklokskapens navn si at jeg sikkert var umoden, naiv og redd. Redd for ikke å passe inn i A4-samfunnet, umoden som ikke reflekterte mer rundt disse følelsene og naiv som trodde kjærligheten til denne mannen ville holde hele livet.

I alle fall - nå lever jeg lykkelig og godt. Jeg definerer meg som lesbisk, men kunne i teorien fortsatt falt for menn.

Poenget er at mennesket er mer komplekst enn at denne damen først var hetero, så i løpet av 24 timer ble lesbisk og forlot mann og fortalte det til venner. Dette har nok vært en mye lengre og kompleks prosess..

• 3 måneder senere...
Skrevet

Anonym 11:58

Det du skrive er, etter mi meining, heilt på tryne!

Ja, det er godt muleg at det finns nokon som har gjort dette. Men det finns og andre (hetrofile) som har gjort liknande ting, berre for å få ungar (som ikkje var intresert i den den fikk unge med). Vart litt rot ditta men uansett.

Kjenner ei, ho hadde gutekjærast og unge. Forholdet vart slutt og ho vart kjendt med ei anna veninne av meg, som er skeiv. Det å plutseleg kome i ny omgangskrets gjor at "det gikk opp eit lys" for ho, og ho innsåg at ho også hadde tiltrekkning til jenter. Etter litt fann ho ut at ho ikkje egentleg hadde interesse for gutar i det heile.

Kva var grunnen? Godt spørsmål. Meget muleg det kom at eg ho vaks opp ei eit typisk "hetro-samfunn" der det er ei sjølvfølge at jenter skal like gutar og vise versa. Kva veit vel eg?

Eg er sjølv bifil. Men, det har ikkje noken innverknad på forholdet eg er i no. Når ein er forelska/elskar nokon, så ser ein ingen andre. I allefall er det slik for meg.

I tidlegare forhold eg har hatt (med gut), har eg kanskje begynt å like ei jente utanom. Då har eg gått litt i meg sjølv, og KVAR gong har eg funne ut at, nei, eg var egentleg ikkje forelska i han eg var i lag med. Slik er det ikkje no, fordi det denne gongen er ekte følelsar.

Hmm, muleg ditta vart litt utanom tema, men håpar at anonym 11:58 kanskje tenkjer seg litt om no.

Til HI, kan desverre ikkje gi deg noko klart svar.

La veninna di få litt tid på seg, og spør ho ein gong. Men, du må då spørre med eit ope sinn, ellers kjem det til å bli ein diskusjon, og du får ikkje ut av ho grunnane.

Muleg ho har vore skeiv heile vegen, men ikkje opa om det. Muleg ho nyleg fann ut at ho er skeiv. Er berre EI som kan gi deg svar på det:)

Men så må eg minne om at seksuallivet til ein person er privat, og når det er noko nytt, så er det muleg ho ikkje ynskjer å vere så opa om det. I allefall ikkje med det første.

Ein ting er eg sikker på, ho prøvde ikkje å "lure" mannen sin. Når ein oppdagar at livssituasjonen ein er i ikkje passar til seg sjølv, så må ein forandre den. Viss ikkje vil ein bli levande i ein løgn. Og kva for liv vil no det vere?

Gratulere med ei skeiv veninne!;)

• 8 måneder senere...
Skrevet

Til Deneb:

Dine ord gikk til hjertet mitt!

Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...