Gå til innhold

Kan man ha med MME på flytur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Spania i august, og lurer på disse nye reglene... Har ikke flydd på mange år, så jeg er helt blank. Ser på skrivet fra flyselskapet at man kan ha totalt 1dl væske med seg - dette kan jo ikke gjelde oss som reiser med babyer, vel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnemat kommer utenom men du kan bl bedt om å smake på det for å bevise at det er hva du sier

Skrevet

Hva kan jeg ta med gjennom sikkerhetskontrollen?

- Væske i beholdere på max 100 ml, lagt i

gjennomsiktig pose på max én liter.

- Flytende medisin som er nødvendig for bruk

på reisen. Medisin i fastform er fortsatt tillatt.

- Væske som av kostholdsmessige grunner er

nødvendig på reisen.

- Barnemat som er nødvendig for bruk på

reisen.

Du må være forberedt på å vise at innholdet i beholderne er innenfor reglene, f.eks. ved å smake på innholdet, ta litt på huden e.l.

"sakset" fra www.osl.no

Skrevet

vi hadde med sånne bokser med mme vi :o) helt supre !

sånne små ferdig mme - nan ! de er jo forseglet så det gikk bra ! og flyvertinnene er behjelplige med oppvarming på fly :o)

Skrevet

Hurra, tusen takk for svar! Da blir det bokser med Nan på snuppa :-)

Skrevet

vi reiste nett til amsterdam, og hadde da 3 tutteflasker med mme med meg i håndbagasjen, det eneste de ba oss om var å smake på 1 av flaskene, og det var i fra sola til amsterdam, vi måtte ikke smake på tilbakeveien i det hele tatt;-)

Skrevet

Man kan også ha med vann på flaske og nan pulver, hvis man vil det.

Skrevet

Var i London i oktober og da var det ei foran oss i køen med barnemat. Hun diskuterte legne og så helt fortvilet ut. Hun fikk ikke ta den med seg, hun sa hun kunne smake. Men, det var akkurat da de nye reglene kom og de var veldig strenge.Mulig de har måttet finne nye løsninger på noen ting. God tur.

Skrevet

Oi... Får få mannen min til å smake da, brekker meg av MME :-)

Skrevet

det står på sidene dems at det er unntak for barnemat, mme og medisiner tror jeg det var

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...