Gå til innhold

Villemo kom før terminen, som antatt ganske korrekt av sin mor:) Og Ullevål var en kjip opplevelse....


Yuna

Anbefalte innlegg

Søndag morgen 15.07. kl 04.06 kom Villemo til verden med rompa først.terminen var egentlig 26.07. Riene begynte så vidt det var lørdags natten. Våknet av sterke mensensmerter, som gav seg ganske raskt. Dette skjedde vel fire ganger i løpet av den natten. Utover dagen kom disse smertene oftere, og det var først kl 17.0. ca at jeg var sikker på at noe var på gang. Tenkte at oki, det er jo ingen krise, da jordmoren på helsestasjonen hadde konstantert at hun lå med hodet ned og at det var festet i bekkenet ved kontroll der den 03.07.

Proppen gikk kl 22.00 lørdag kveld og da begynte riene å komme med 10 min mellomrom. Men det var for lang tid mellom de til at jeg kunne komme ned til Ullevål. Kl 23.30 ca begynte jeg å styrtblø, og ble selvfølgelig ganske engstelig. Ringte Ullevål igjen, og fikk høre at de ikke hadde plass til oss hvorpå jeg svarte at det driter jeg i. Jeg kommer ned uansett!! Jeg blødde mye!!

Kom ned dit nærmere 24.00 og jordmoren konstanterte åpning på allerede 5 cm og med det tok hun vannet så det fosset i sengen. Jeg sa at hodet skulle være festet, men hun var veldig i tvil. To jordmødre samt en fødselslege måtte til for å dessverre konstantere at hun satt med rompa godt plassert i bekkenet ja. Og da var kl allerede 02.00. Mange som fødte og veldig hektisk på avdelingen! Måtte ta ul av bekkenet mitt for å se om jeg kunne få henne ut vaginalt og det kunne jeg. Glad jenta mi ble liten jeg:)! Men dæven så forbanna vondt!! Eneste smertestillende jeg fikk var lystgass, da epidural var for sent når jeg ba om det. Måtte dessverre klippes for å få hodet ut fort. Totale pressetid var 26 min og Villemo var ute kl 04.06. Veide 2739 g og var ca 50 cm lang. Får ikke strekket henne ut for hun kom med rompa først og beina bak øra. Frisk og rask, og utrolig søt. Søndagens snakk på fødestue A på Ullevål:)

 

Men det som var kjipt var at jeg ikke fikk sove etter fødselen. Måtte ligge i fødesenga da alle barselrommene var opptatt. Lå der til 10.30 om morgene. Havnet på venterom etterpå i to timer før jeg endelig fikk hotellrom. Og da fikk jeg jo heller ikke sove. Det er definitivt fødeboom nå ja.

 

Men uansett er jeg bare veldig glad for å være hjemme igjen med nurket mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra det gikk bra med dere da. Men litt urovekkende at det høres ut som kaostilstander på Ullevål, ikke helt det jeg ønsker meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lille Villemo!

Kjedelig at du ikke fikk sove da.

Håper det går bedre hjemme og at Villemo sover bra om natta.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...