Gå til innhold

Endelig kom Kinemor!! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

11 dager på overtid kom Kinemor til verden! Mandag 9.juli så hun dagens lys på St. Olavs Hospital kl 1323. Ei tulle som var 4760 gram og 56 cm lang så hun var ikke akkurat så lita...noe som faktisk ante meg.. Så hadde fødselen ikke startet av seg selv hadde jeg nok reist inn og bedt om keisersnitt ettersom den forrige fødselen ble hastekeisersnitt.

Men alt gikk kjempegreit. Bortsett fra at jeg har fått bekkenløsning etterpå og må hoppe på krykker en stund, så var fødselen en drømme fødsel... Kjente første rie kl 0615. 6 min i mellom så ringte føden og sa jeg ville komme ettersom dette var baby nr 3. Fikk komme med en gang. Vi bor fire mil sør for Trondheim, og da vi var kommet halvveis var det 3 min mellom riene.... Kl 8 kom vi på føden og ble mottatt av en kjempehyggelig jordmor. Sjekket åpning og jeg hadde da 6 cm åpning!!!! Gjett om jeg, far, og jordmor ble forbauset da... Ganske effektive rier på to timer, men de kjentes også da....

Sa i fra til jordmor at jeg ønska epidural denne gangen, og brukte da lystgassen en times tid før legen kom og satte epidural. Det var en drøm! Fikk slappa av og samle krefter til pressriene kom. Hadde full åpning kl 10, men de måtte ta en vannblære og åpningen ble da til 7 cm, men etter noen timer så hadde jeg full åpning igjen. Pressa en liten halvtime...måtte ha litt hjelp av fødselslege og Kine ble tatt med vakum fordi hun rakk å snu seg med nesen opp i løpet av veien ned til bekkenbunnen... Men alt gikk fort å greit. Kjempegrei fødsel!

Nå ønsker jeg alle lykke til og sier takk for meg her inne... Nå tør vi ikke lage flere barn ettersom de bare blir større og større.... Dessuten så er baksetet fullt.... hehe... (",)

Og til dere som har fått babyer: Kos dere masse i spebarnstiden!! Det skal vi i alle fall gjøre her når vi vet det er den siste.... (selv om man aldr skal si aldri..... )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med Kinemor.....godt at fødselen begynte av seg selv da, slik at du slapp ks:)

håper dere får fint fremover :)

Skrevet

Gratulere med det lille nurket ditt:) kos deg nå:)

Skrevet

Gratulerer så mye :o) kos dere masse og nyt tia med baby i huset :o)

Skrevet

Gratulerer, hørtes ut som en flott fødsel ;o) Kos dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...