flypapir Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Vi driver og tenker på ett barn til, og hvis alt går etter planen blir jeg gravid til vinteren en gang. Sist svangerskap hadde jeg ganske ille bekkenløsning. Gikk til fysioterapeut to ganger i uka hvor jeg fikk laser og massasje (trente ikke). Når jeg nå snart (forhåpentligvis) skal bli gravid igjen, ønsker jeg å gjøre det jeg kan for å forebygge dette. Men hvordan?? Hva bør jeg trene? Bør jeg ta kontakt med fysioterapeut/kiropraktor/naprapat allerede nå?? Takk for svar!
suseduse Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 fikk beskjed fra min fysio at han anbefalte alle som hadde hatt bekkenløsning og skulle ha flere til å begynne på magedanskurs for å myke opp hoftene.. svømming og trening av hoftene er bra! du kan jo ringe den du hadde og høre om han/hun hadde noen tips til deg..
flypapir Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2007 Hehe, spørs om de har magedans her utpå bygda hvor vi har flyttet... men skal holde øynene åpne! Er dårlig med basseng her og, men får sjekke med treningsstudioet.
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Jeg fikk beskjed i mitt forrige svangerskap om å ikke få flere pga bekkenet... men nå har jeg kommet frem til at jeg vil ha flere. Tok kontakt med fysio her jeg bor som har spesialisert seg på gravide og kvinner med bekkenløsning/låsning. Neste måned skal jeg til full undersøkelse og få treningsprogram som passer formeg og hvis det fungerer så satser jeg på ny bolle i ovnen...;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå