smakk Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Rett over gata for oss er det et lager hvor det kjører store lastebiler hele dagen. Det er inngang til området på motsatt side, men de har laget port i gjerde mot oss slik at de bare kan kjøre rett gjennom istedet for å rygge og snu inne på plassen. Her er greia; vi bor i en liten blindvei og naboen mener de ikke har lov til å kjøre semitrailere i små boliggater. De har også begynt å lagre containere utenfor plassen,disse slepes bortover asfalten noe som bråker no vannvittig. De tuter når de kommer og kjører, og noen tar snarveien og kjører ned gangveien (med store lastebiler). Kveldsskiftet har ofte (som ikveld) alle dører og vinduer på vidt gap og radioen på full guffe. Hvordan finner jeg ut hva lover og regler sier om dette? Politiet gidder vel ikke gjøre noe her, eller..? Har liksom ikke lyst til å være skikkelig kjerring heller, men dette er utrolig forrstyrrende! Naboen sa han hadde vært der borte og klagd tidligere iår, men de hadde bare ledd av han... Noen med peiling eller tips om hva jeg kan gjøre?
♥binna♥ Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Du henvender deg til kommunen du bor i og spør der.
3b@rnsmor-30* Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 hvis de lagerer konteinere utenfor området er de vel kommunen du må kontakte.. og da kan det jo hende de er intressert i den porten i gjerdet også.. ingen av de tingene er ov uten godkjenning, og da blir det registrert i kommunen.. skjønner forresten godt at du ikke liker det.
Skravlemamman Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Ja jeg hadde iallefall ringt og spurt politiet om regler og eventuell hjelp:-)Er helt sikker på at de hjelper til....
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Ta kontakt med kommunen først, og sjekk ut hva slags tillatelser de har gitt til denne eiendommen. Har de ikke tillatelse til det dere kan bevise at de gjør, så ber dere kommunen aksjonere. Kommunen får nok med seg politiet til hjelp. Slitsomt å få sånne forstyrrende elementer så nær der man bor, jeg skjønner deg godt!
smakk Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2007 Takk for råd, godt å se at det var forståelig. Var litt redd for å være sytekjerring hehe.. Da ringer jeg kommunen imorgen tenker jeg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå