En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Fikk idag svar på søknad om studieplass. Denne skal jeg søke permisjon fra så fort som mulig, siden jeg har termin 14. august. Dette er en 3 årig skole, det går vel greit å søke permisjon fra det første året, og å ikke begynne på de to neste? (Er i utgangspunktet ferdig utdannet, så skal ikke gå noe mer skole, men ble anbefalt å søke igjen for å få fødselsstipend). Dessuten står det at det er møteplikt 13. august..altså dagen før termin. Men siden jeg da søker permisjon, så slipper jeg kanskje å møte opp? Enda en ting..på søknadsskjemaet om stipend og lån, så skal man blant annet krysse av for om man han barn med samboer osv... skal jeg krysse av for nei her, siden barnet ennå ikke er født? Blir glad for alle svar!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Ja, det er greit å søke permisjon fra det første året. Lånekassen stiller ingen krav til at du skal fullføre det studiumet du har permisjon fra. Når permisjonsåret er slutt/nærmer seg slutten, gir du skolen beskjed om at du ikke ønsker å ha plassen. Og når du søker permisjon trenger du ikke å møte opp 13.august, bare skriv i permisjonssøknaden at du søker permisjon fra skolestart. Men husk at du må betale semesteravgift både nå i høst og etter jul for å få utbetalt fødselsstipendet, dette er fordi det er den eneste måte skolen kan bekrefte at du er student hos de. Mener å huske at man skal krysse nei på det spørsmålet... Kommer det ikke et annet der det står om du venter barn i undervisningsåret? Husker ikke det helt... Lykke til! :-)
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2007 Takk for svar!! =)
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2007 oi her dukka det opp enda ett spørsmål...det står: "Før opp avslutningsmåned og -år for graden/fagstudiet du er i gang med, eller planlegger". Skal jeg da skrive juni 2010 da eller skal jeg skrive om et år, altså juni 2008?
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Hmm... Tror du må skrive når du blir ferdig med den 3-årige utdanningen inkl 1 år permisjon!
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2007 ok! Vet du forresten noen om hvordan jeg får søkt permisjon fra skolen også?? Er dette et skjema jeg må fylle ut, eller skal jeg skrive en søknad selv? Vil være tidlig ute, så alt er i orden før skolestart:)
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 På min skole (HiNT) var det nok å sende et brev til studieleder hvor jeg søkte om permisjon! Regner med dette er nok også hos din skole! :-) Forresten, du vet vel at du må sende inn en blankett til lånekassa etter fødselen? Med bekreftelse på at du har født (det får du på føden når du spør om det)! Tror den heter søknadsblankett G, men husker ikke helt...
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. juli 2007 Takk for svar:) Ja det med søknadsblanketten visste jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå