Gjest Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Flere astmatikere her? Noen erfaringer, blir vi bedre eller værre under sv.skapet? Er i uke 15 nå, og har vært bra så langt, var dårlig helt i starten. Men nå... tett etter en tur i kjelleren, har hostet noen dager. Litt feber også. Litt skeptisk til masse medisiner og sånt, så glad om noen har erfaringer her inne!!!!!!!!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Hei. Jeg har lett astma. Har nesten ikke brukt medisin i det hele tatt nå i svangerskapet, men det tror jeg rett og slett har med at jeg har sluttet å røyke!
~\/ero~ Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 jeg har astma.. Trengte bare å ta medisinene litt oftere i starten, men etter det har jeg ikke merket noe. Tar ikke medisiner nå lenger. Før graviditeten kunne jeg bli tungpustet av å løpe opp ei trapp, nå kan jeg gjøre det uten problemer. Er 29+4 idag. I vår tok jeg ikke engang allergi medisinene mine, siden legen sa at de kunne være skadelige for barnet. Men trengte de ikke heller, ble ikke tett i det hele tatt. Mens noen av vennene mine gikk der med rennende øyne og nese, merket jeg ingenting.
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 som nevnt av en annen over her så har jeg også blitt bedre og det har nok en god del med at jeg har sluttet å røyke. Kunne heller ikke ta allergi medisiner og heller ikke innhalator pga at det er et middel i medisinen som kan "forlenge" svangerskapet. Dvs at de bruker den til å stoppe rier dersom det er fare for tidlig fødsel. Dermed fikk jeg beskjed om ikke å bruke den heller. astmaen har blitt myyye bedre og det har formen generelt også. Har aldri vært så frisk i formen som nå (uke 31). Har nok sine innspill med at jeg også sover mer, slapper av mer og ikke drikker alkohol (natterangling setter ned imunforsvaret) vil råde deg å prøve å roe ned tempoet slik at man slipper medisiner så langt det er mulig i svangerskapet og så håper vi at din astma også blir bedre disse mnd:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå