Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere astmatikere her? Noen erfaringer, blir vi bedre eller værre under sv.skapet? Er i uke 15 nå, og har vært bra så langt, var dårlig helt i starten. Men nå... tett etter en tur i kjelleren, har hostet noen dager. Litt feber også. Litt skeptisk til masse medisiner og sånt, så glad om noen har erfaringer her inne!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har lett astma. Har nesten ikke brukt medisin i det hele tatt nå i svangerskapet, men det tror jeg rett og slett har med at jeg har sluttet å røyke!

Skrevet

jeg har astma.. Trengte bare å ta medisinene litt oftere i starten, men etter det har jeg ikke merket noe. Tar ikke medisiner nå lenger. Før graviditeten kunne jeg bli tungpustet av å løpe opp ei trapp, nå kan jeg gjøre det uten problemer. Er 29+4 idag. I vår tok jeg ikke engang allergi medisinene mine, siden legen sa at de kunne være skadelige for barnet. Men trengte de ikke heller, ble ikke tett i det hele tatt. Mens noen av vennene mine gikk der med rennende øyne og nese, merket jeg ingenting.

Skrevet

som nevnt av en annen over her så har jeg også blitt bedre og det har nok en god del med at jeg har sluttet å røyke. Kunne heller ikke ta allergi medisiner og heller ikke innhalator pga at det er et middel i medisinen som kan "forlenge" svangerskapet. Dvs at de bruker den til å stoppe rier dersom det er fare for tidlig fødsel. Dermed fikk jeg beskjed om ikke å bruke den heller.

astmaen har blitt myyye bedre og det har formen generelt også. Har aldri vært så frisk i formen som nå (uke 31). Har nok sine innspill med at jeg også sover mer, slapper av mer og ikke drikker alkohol (natterangling setter ned imunforsvaret)

vil råde deg å prøve å roe ned tempoet slik at man slipper medisiner så langt det er mulig i svangerskapet og så håper vi at din astma også blir bedre disse mnd:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...