celodi Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Hei!! Har noen spørsmål til dere som har tatt blindtarmen,eller vet noe om det! Har ei snuppe på snart 5 år,og hun har klaga så mye i det siste på smerter rundt der blindtarmen ligger.. Det kommer og varer inntenst en stund,så dabber det av.. Kan det være en begynnelse? Eller kanskje det er noe helt annet.. For en stund siden her var det mer på andre siden og høyere opp,så jeg trodde det var noe med hjertet..Men nå har det vært mye på andre sia.. prøvde å ringe legen,men kom jo ikke gjennom..Skal se det an til i morgen nå,men kanskje hun bør inn på en sjekk? Var i bassenget i dag,hun lå og kosa seg i vannet,og plutselig så fikk hun smerter,ble blek og litt kvalm..men det dabbet a igjen da!! Takk til deg som orka og lese dette..Ble litt langt!!! Men vi mødre er jo litt "hønete" innimellom da=)
Stor_smil Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Tenkte først på gallestein, men det er utrolig sjelden hos barn. Kan det være luftsmerter? Sliter hun med magen ellers? Plaget av forstoppelse??
celodi Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2007 Aldri plagdes med magen..Går ofte på do å!! Liker ikke når de små har det vondt nei
Minesmå:)+en til! Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Jeg har tatt bilindtarmen...fikk betendelse i syden og opererte den bort på et ekkelt sykehus i en liten by i hellas...grr.... Jeg hadde rie-lignende smerter...kom og gikk hele veien. Husker at det kunne gå timer mellom av og til, men helst hver 10.5 min eller noe. Fikk kjempehøy feber (ikke alle som får andre symtpomer enn magesmerte) Jeg gikk slik i 3 dager, 3 leger så på meg, tok røntgen og altslags, og så plutselig så fikk jeg kjempevondt og da ble d operasjon på sekundet. det viste seg å være blindtarmen som nesten sprakk..(hadde masse infeksjon rundt tarmene pga at jeg var syk lenge).. Siden d hørres litt likt ud som med datteren din, at smerten kommer og går, pluss at hun tar seg mye til hørge side, så ville jeg tatt henne med til lege så fort som mulig.... jeg liker ikke blintarmen jeg etter min erfaring. det kan få store konsekvenser... Prøv å trykk så langt ner du kommer på magen hennes og slepp fort omm hånden, hvis hun får vondt inni magen da, KAN d tyde på blindtarmen. det var ivertfall d sykssøstrene i hellas gjorde på meg, og det gjorde kjempevondt! det skal også sies at jeg hadde vondt i hele magen. Det skal også gjøre vondt rundt med navlen hvis det er blindtarmen.... det er så utrolig vanskelig å si hva det er,...blindtarmen er utkrøpen!!! To uker etter at jeg tok blindtarmen, måtte samboer inn å ta den...han fikk smerte kun i høyre side.... Håper dette hjelper noe. Jeg hadde kanskje ringt legevakten og spurt...hmm Lykke til ivertfall, og håper dattera di ikke har det da. men er den fjernet er den fjernet så da kan d ikke skje igjen=) Foressten...hvor mange dager har hun hatt vondt?
Minesmå:)+en til! Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Skal stå 10-5 min....men d forstod du vel..=) og slepp fort OPP hånden...hihi....litt rask på tastaturet her...
Anonymmmmm Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Trykk sakte ned på det punktet hun har vondt. Du må trykke litt dypt, men ikke hardt om du skjønner. Så sliper du fort opp. Er det vondt er hun trykkøm og det er tegn på betennelse. Feber mellom 37.7 og 38.5 er vanlig ved blindtarmbetennelse. Slike "annfall" kan være en irritert blindtarm, altså en start på blindtarmbetennelse. Vær obs på at hvis det har murra slik en stund kan det fort bli akutt. Sjekk om hun er slippøm. Det er en god pekepinn.
celodi Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2007 Takk for langt og detaljert svar!! Hun har hadd vondt en ukes tid på høyre side.. Og det var i dag hun hadde mest smerter.. HUn har lagt seg nå,men sover ikke enda..Sier hun har litt vondt,men ikke så veldig!!! Har kunn hørt om blindtarmen som skjer akutt,men tenkte at kanskje det var en begynnelse..Håper ikke det da!!! Håper du og mannen din har det bedre!!!
celodi Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. juli 2007 HUn sier hun får vondt når jeg trykker,men ikke når jeg slipper.. Litt vanskelig i den alderen også,for de kan lyge å=)
Minesmå:)+en til! Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Her går alt bra=) Det er ivertfall noe som bør tas alvorlig, jeg hater alt som har med magesmerter å gjøre PGA man kan ikke se hva det er med en gang... Det kan murre ei stund i magen før det plutselig sier PANG og så blir det akutt... på meg roet det seg ei lita stund, og jeg trodde jeg skulle bli bedre og det gjorde ikke så vondt lenger, men så fikk jeg kjempevondt! Det trenger jo ikke skje med henne, bare slik at du er forberedt. Følg med godt med henne, og ta henne med til lege i morgen om hun har vondt. Det hadde ivertfall jeg gjort...det kan kanskje bare være noe annet, en bagatellting, men da er dere på den sikre siden! Min samboer hadde også litt vondt i magen noen dager før det gjorde skikkelig vondt... Håper alt ordner seg....det er så forferdelig når de små har vondt og du ikke kan gjøre noe med det der og da...!
celodi Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. juli 2007 Ja,jeg skal gjøre det!!! Bedre å sjekke en gang for mye mener jeg også!!! Tusen takk for gode råd=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå