Håpefull mamma Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Jeg er i uke 18+1 i dag, og mangler enda 3 kilo til jeg er på startvekten før jeg ble gravid. legger altså ikke på meg,er dette normalt?? i går og i dag har jeg hatt endel smerter i magen, helt øverst og nedover høyre side. er disse smertene vanlige? min lege er ganske ung og uerfaren, og har enda ikke lyttet etter noen hjertelyd. er litt skeptisk nå. noen tips på hva jeg bør gjøre?
pandabjørn Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 jeg er 20+4 i dag og ligger på minus 1kg fra jeg ble gravid...gikk ned 3kg de første mnd pga kvalm og kasta opp.. har du ikke fått tilbud om ul ennå da siden du er 18+1?? babyen får den næringen den trenger så vi trenger ikke å begymre oss for at vi ikke har gått opp i vekt.....vi burde heller være glad for at vi ikke har gått opp..med førstemann så gikk jeg opp 20 kg!
Håpefull mamma Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2007 jo, skal på ul neste uke.. men tenker litt mye på disse smertene. tenker at det sikkert er livmoren som strekker seg?!
pandabjørn Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 skjønner at du er litt bekymret pga legen ikke har sjekket deg....godt du skal på ul til uka da det er sikkert ikke noe farlig at man har vondt i magen kan jo hende at det er livmoren som strekker seg..
Ranveig R Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Merkeleg at legen ikkje har lytta etter hjartelyd enno, men det er vel ikkje så lenge til ultralyd no... Det er veldig vanleg å kjenne seg øm/støl, og ha stikningar i "damemagen", spesielt første halvdelen av svangerskapet. Det er meldig mykje som skal vokse og strekke seg. Men dersom du er bekymra for smertene skal du ta kontakt med lege eller jordmor. Dei kan enkelt finne hjartelyden til babyen når du er så langt på veg, og det vil nok berolige deg. Det er like vanleg å gå ned nokre kg som å legge på seg nokre kg i begynnelsen av svangerskapet. Det er mellom veke 18 og 24 babyen har den største vekstperioden sin, og mange går opp ein del i vekt i løpet av dei vekene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå