Gå til innhold

Hvordan oppleves kynnere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag angående noe helt annet men spurte samtidig hvorfor magen hver morgen er stein hard og har vært det gjennom hele sv.skapet, hun sa at det helt sikkert var kynnere. Jeg trodde det skulle være litt vondt å ha kynnere, som menssmerter el noe men tar jeg helt feil der? Oppleves bare kynnere som en stein hard mage hvor man kjenner livmoren som en oppblåst ballong?? og ikke noe smerter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kynnare skal ikkje vere vonde nei, berre kanskje litt ubehagelege. Magen strammar seg og livmora blir steinhard. Vanskeleg å beskrive korleis det kjennes ut egentlig.

Veit ikkje om det er sånn for andre og, men når eg får ein kynnar begynner eg heilt automatisk å puste annleis, pustar mykje djupare, slik som eg gjorde då eg hadde rier med førstemann. Moro å merke så tydeleg at dette faktisk er forberedelser til fødselen :o)

Skrevet

Dersom du får masse kynnare med menssmerter skal du forresten kontakte jordmor, for å utelukke at det er for tidleg fødsel på gang.

Skrevet

Ja, da er det nok det jeg har, vanlige kynnere. Tror jeg må bytte fastlege for hun kan jo ikke svare på en dritt. Spør jeg alle andre kan de svare meg på alt! takk!!

Skrevet

OJ!! Da har jeg hatt kynnere kjempe lenge...hvis dette er et faktum. Trodde det var knøttet som strakk litt på seg eller noe. For jeg,som denne damen med innlegget, trodde at man skulle få en type menssmerte. Jeg har også blitt fortalt at hvis man får kynnere tidlig i svangerskapet så kom man til å få en lett, eller lettere fødtsel. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...