Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Vesla er snart 11 mnd. Foreløpig gir jeg henne en og en bit på tallerkenen som hun selv putter i munnen. Tenker at hvis jeg gir henne større biter som kvart/halv skive, putter hun vel hele i munnen. Er redd det blir vanskelig å svelge... eller at uhell skal skje.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Man må bare prøve seg frem. Noen spiser mye bedrre hvis de får en halv skive i hånda, mens andre stapper inn hele på en gang og "kveles". Hvis du sitter dere når hun spiser så ser du jo fort hvilken fremgangsmåte hun velger. Det kommer nok ut igjen hvis hun stapper for mye i munnen ; ) Vår begynte med større skivebiter rundt 14 mnd, men jeg vet flere som har begynt før.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 kan du ikke prøve? vi har gitt gutten vår en halv skive i slenge lenge, og han er over året nå. og før det har han alltid hatt mange biter på tallerkenen. av og til dytter han for mye inn. kan du ikke prøve??
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Knerten her er snart 16 mnd og spiser fortsatt stort sett bare biter....mest fordi det ofte blir til at han leker med brødskiva hvis han får en halv til å spise selv. Og jeg ventet nok litt lenge før jeg lot han prøve også, i redsel for det samme som deg. Jeg tenker imidlertid at han tidsnok lærer å spise selv, så jeg stresser det ikke:-)
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Han begynte vel å spise halve brødskiver når han var rundt året. Er bare å prøve seg frem med f.eks en kvart skive og se hvordan hun spiser den ?
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 Det er jo bare å prøve deg frem som flere her nevner.Vi begynte med å gi henne en halv skive da hun var 9 mnd, men da hadde hun 10 tenner og litt å tygge med.Så det avhenger jo litt om babyen deres har mye tenner. Datteren vår spytter ut de bitene som hun føler bli for store hvis hun bommer litt. Nå er datteren vår 15 mnd og spiser alt, men har begynt å ikke ville ha skorpen.Hmmm.Selv om munnen er full av tenner.hehe. Så det er bare en periode hun er inni. Og det at hun sleiker av pålegget.haha. Lykke til.Du finner nok utav det:)
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Celine begynte med kvarte brødskiver da hun var 10 mnd ...
Trine & co Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Lilegutt her huset begynte med halve skiver da han var en ca 11 mnd tror jeg. Men han har vær ett barn som ikke ville ha grøt og har spist brød (i passende biter riktignok) siden han var en 7-8 mnd. Nå er lillgutt 14 mnd og vi deler skiva ofte i 2 eller 4, men han spiser den og hvis den er hel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå