Yara Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Hei! Jenta mi starter i barnehage som 11 måneding, har i den forbindelse noen litt rare spm om maten. 1: Når hun spiser brød må de være oppskjært i småbiter. Er dette noe de i barehagen gjør, eller skal vi gjøre dette før vi legger det i matboksen? 2: Det er vel vanlig at de ansatte mater de som er så små? 3: Hva med lunchen som de får i bh... Hva pleier det å være? Er livredd de skal fore henne med noe som kan sette seg fast i halsen. Jeg er på ingen måte hysterisk jeg altså, men akkurat dette område er litt spes for oss. En i min familie holdt det på å gå ille med når hun spiste pølse med brød, så jeg er livredd slikt! Men samtidig vil jeg ikke at jenta mi skal føle seg utenfor når de andre spiser slikt... Løsninger på dette tas imot med takk! 4: Hvis jeg skal ha med frukt til henne, må jeg da mose den selv før hun drar? I såfall vil jo feks eple bli veldig brunt.
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Du Yara, jeg tror du er litt overbeskyttende her, og tar en del sorger på forskudd... Jeg er overbevist om at de har hatt barn på samme alder i barnehagen før, så de har nok en viss peil på hvordan sånne småttinger skal mates. :-) Dessuten tror jeg du får helt greie svar på alle spørsmålene hvis du bare tar deg en prat med leder i barnehagen. :-)
Tommage♀♂ Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Min datter var 13 mnd da hun begynte. Gikk bare 7uker da men... Jeg lagde vanlig brødskive, så ble det opp til barnehagepersonalet å bestemme om de ville dele den i mindre biter eller ikke. De så jo hva hun klarte og ikke. Hun hadde en grøtpakke stående til lunsj. Hun reagerte aldri på at de andre fikk annen mat, det begynte hun ikke med før noen mnd senere. Sendte med fruktmos, men når de hadde fruktmåltid på ettermiddagen skrapte de banan, pære osv til henne
Lille Filur Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 1. Vi skjært opp i begynnelsen, men de i bhg gjorde det om jeg ikke gjorde det. Jeg er bare litt hønemor..;o) 2. De mater dem om de ikke spiser selv=) 3. synes du skal si ifra om det med å sette i halsen, men de er veldig obs på dette i barnehager. Skal være det hvertfall;o) 4. Jeg hadde med most banan og avocado til min. Eller bare en halv avocado. Tror ikke min fikk eple når han var så liten jeg, jeg var så redd for å sette i halsen;o)
Libido- Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Hos oss får vi all slik info i posten. Dårlig at ikke fler bhg. har slik standard. Vel, her har de det slik at barn får brød og frukt i bhg. Servert tilpasset hver enkelt. Vil vi gi grøt, middagsglass, ekstra frokost etc. så sender vi med det, og de tilbereder om det trengs. Snakk med bhg!
Yara Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2007 Takk for svar!! Jo, jeg skjønner dere ser på meg som overbeskyttende. Men som sagt er dette er sårt punkt i min familie pga min kusine. En annen ting er at jenta mi brekker seg VELDIG fort når hun får store biter... Men takk så mye for svar!!
Yara Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2007 Tall til dere siste som svarte også! Jeg har tenkt å prate med de altså, men vi skal i møte 6 august, tenkte vente til da. Vil ikke virke helt hysterisk ved å ringe nå når vi likevel skal møtes. Men jeg tenker endel på det, så jeg ville bare spørre dere.
Stor_smil Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Yara.. jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver.. og mere til (hihi!), min sønn startet også i bhg når han var 11 mnd. Det har gått over all forventning, de har jo faktisk mer!!! erfaring med små og store barn er det mange av oss har.. så de er "eksperter" på disse områdene. Du kan likevel nevne for dem hvor "vant" hun er med forskjellige typer mat og hva du beskymrer deg for, så tar de hensyn til det Lykke til med bhg-start, det kommer til å gå over all forvetning og du kommer til å oppleve at hun lærer fort i barnehage
Yara Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. juli 2007 Tusen takk stort_smil! Det var fine ord!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 18. juli 2007 #10 Skrevet 18. juli 2007 Tulla mi var nesten 9mnd når ho starta i bhg. Ho hadde med seg brødskiver som var to og to oppå kvarandre også delte eg dei i to. Eg sa til bhg at ho åt litt skorper emn dei ga ho bare innmaten til å begynne med, meire for å bli kjent med hennars matvaner enn noko anna tenker eg. Tulla mi hadde med seg banan for det meste men ho åt eple au. Dei bare passa på at ho ikkje fikk i seg for store bitar. Det har gått veldig bra men mine har ete bitar tidlig. Gutten min ville ikkje ha innmaten i skiva han, bare skorpa...hehe....han fikk det når han hadde ete frokosten sin og eg skulle eta skiva mi så fikk han skorpa til å tygge på da. Me kranglar enda om skalken på brødet, eg og han!! hehe Det går nok så bra så!!! Lykke til med bhg start!!!
Yara Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 18. juli 2007 Tusen takk! Det hjalp veldig å få de svarene dere har gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå