Gå til innhold

Da ga jeg opp og ga snuppa en smokk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, føler det litt som et nederlag..skulle liksom unngå smokk for enhver pris hadde jeg innbilt meg da..

Men lillesnuppa hadde et enormt sugebehov! I dag har hun ikke sovet siden 11.30...bare vrælt som besatt etter pupp...kunne spist hvert 15.minutt tror jeg...men sulten er hun jo selvsagt ikke, for all melken renner ut mens hun suger. Ja ja...nå ligger hun helt andektig i vuggen sin med en smokk i truten;) Ser ganske så nusselig ut!

Hun er 13 dager i dag forresten.

Andre som har gitt smokk til barna sine allerede her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga smokk til jenten min når hun var 14 dager, det gikk helt brillefint.

Ingen grunn til nederlag. Smokk er en fin ting og dersom man er oppegående skjønner man når babyen vil ha smokk og når hun vil ha noe annet. Dessuten beskytter smokk mot krybbedød. Så egentlig bør du være glad og ikke trist for at du har klart å gi hun smokk.

Skrevet

Ja, han her fikk det etter 5 dager tror jeg. hehe. Han har et enormt sugebehov han og, og han har enkelte skrikeperioder, så det er godt å ha den smokken når han vil ta den. Hadde vel fått skikkelige såre bryster ellers. hehe.

Skrevet

Jeg fikk beskjed på sykehuset at jeg måtte IKKE gi gutten min smokk... Men jeg gav han smokk med èn gang jeg kom hjem derfra, og den har jo hjulpet så mye...

Nå er han elleve måneder, og det er ingen problemer med det, som f.eks tror jeg ikke det skal bli noe problem å avvenne han med den, for nå bruker han den kun når han skal sove, og når han er veldig trøtt, trenger han den ikke engang.. Så han kommer nok bare til å slutte med den av seg selv tenker jeg..

Jeg er FOR smokk:)

Men selvfølgelig, noen barn blir jo veldig avhengig av den da, er jo forskjellig. gutten min var veldig avhengig av den frem til ei liten stund siden, men han er jo så liten enda;)

Skrevet

Ja, man skal visst ikke gi verken smokk eller flaske før de blir flinke til å suge pupp. Men han gutten min tar både pupp, smokk og flaske uten problemer. Puppen tok han bare få minutter etter han ble født. Han suger på det meste han. hehe.

Skrevet

Gav smokk på sykehuset vi! Hun var ikke mer enn 1,5 døgn første gangen hun fikk smokk. :)

Skrevet

En av barnepleierene rådet oss til det, for hun gråt så mye og roet seg ikke. Ble også lagt på nyfødtposten til observasjon så da var det greit å ha smokken for hun kunne ikke henge i puppen min som hun så gjerne ville. Synes ikke det er no nederlag at hun tar smokk. Hun koser seg med smokken, og får den bare når hun skal sove. Har ingenting annet med seg i sengen, feks kosekluter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...