Babyfacepsycho Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 brendte meg når jeg laget mat. Fikk varmt fett på armen. Er rød prikkete og svir nå. Hva kan jeg ta på for og hjelpe? Har hatt på sånn alovera plante, men hjelper ikke noe særlig. Noen som har noe andre tips?
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Kjølte du det ned i litt kaldere vann enn lunkent (altså ikke iskaldt)?
Babyfacepsycho Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2007 Jeg kjøltte det ned i kallt vann. Men ikke mer enn en liten stund. De små røde prikkene har nå gått sammen til et par store røde felt isteden. Prøvde og ha på ibux gel, men det hjelpte bare i 10 sekunder, før det var like igjen.
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Du må egentlig kjøle det i 20 minutter, sies det... Jeg har hatt god nytte av Aloeveragelé (hvordan skrives det egentlig?). Er det et stort område?
Babyfacepsycho Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2007 så lenge kjølte jeg det ikke. Stod jo mitt i matlagingen. Jeg har prøvd med aloevera. Men hjelpte dårlig det også. Er litt bedre nå da men. Er ikke så kjempe stort. Halve underarmen omtrent.
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Ugff, stakkars deg. Kan du prøve med en klut (stor en...) som du vrir opp i kaldt vann? Kanskje det kan lindre litt. Det er ikke hull på huden vel? Pass godt på - for det blir fort infeksjoner i brent hud.
Babyfacepsycho Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2007 Jeg har en klut på. Og det hjelper jo hvertfall noe. Nei det har ikke gått hull, så det er nok ingen fare. =)
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Tror uansett at det er lurt med Aloevera - gjerne en runde før du legger deg også - det trekker inn og hjelper helingsprosessen. God bedring! Huff - det er vondt dette. Har gjort det selv :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå