Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 27 nå, og har gått opp 9 kg. Hva er vanlig egentlig? Hva har dere gått opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

me første gutten min gjekk eg opp ca 25 kilo til fødsel, mest de siste 3månen, det var da jeg la på meg..

Skrevet

jeg er i uke 20 og har gått opp 3 kg. Men det er veldig forskjellig. :)

Skrevet

jeg er i uke 21 med tvillinger, og har gått NED 7 kilo

Skrevet

13 kg vektøkning er det jordmor og bøkerne anser som "normalt/gjennomsnittet/ideelt"...

jeg er 21+4 og har gått opp 1 1/2 kg..

Skrevet

10-15kg er det "normale". Dersom ein er undervektig før svangerskapet bør ein legge på seg meir enn dersom ein er overvektig.

Eg er i veke 26 og er på minus 1kg. Gjekk ned 6kg pga ekstrem kvalme til å begynne med. I forrige svangerskap la eg på meg 1kg i veka frå veke 19 - 42, og endte opp på +23. Var litt i meste laget, gjekk heller ikkje ned i vekt under ammeperioden - tvert imot. Denne gongen er eg veldig bevisst på fornuftig kosthald, prøver å kutte det meste av snop og chips....

Eg er for øvrig overvektig i utgangspunktet, så ideelt skal eg legge på meg mindre enn dei gjennomsnittlege 13kg.

Skrevet

Gått opp 10 kg jeg.. og er 26+4 nå :) Gitt opp hele vekta jeg, har ikke vondt av noen kg ekstra jeg da, så alle kg er hjertelig velkomne her i gården.. Synes ikke noen andre plass enn på magen at jeg har gått opp, så dem forsvinner nok etterhvert desverre..

Skrevet

Uke 23, har gått opp 6 kg.

Skrevet

Er nå 27+4 og har gått opp 5. Har litt ekstra i utgangspunktet så bør nok totalt holde meg under dei gjennomsnittlige 12-13kg.

Men mye kan skje på de 13 ukene jeg har igjen.... en halvkilo i uken er jo vanlig.

Skrevet

*sukk*.... 7 kg og er 19 uker på vei... jaja... trøsten er at røykeslutten har skylda for noe av dette :-)

Skrevet

Gleder meg til å sjekke hos legen på mandag. Sist hadde jeg gått ned 4 kilo. (15+2)

Og det er bare bedre kosthold. Ikke bevisst, men hormonene mine er mye bedre nå enn når jeg ikke er gravid pga at jeg har PCOS. Spiser ubevisst sunnere rett og slett, og det er deilig. Alle sier jeg har tatt av mer, så er spent jeg. Vet at lillegull får det han trenger.

Høres ut som en sånn slankefrik jeg.. hehe Men det er jeg absolutt ikke. Hadde regnet med å skyte i været jeg, men det er så deilig å ikke MÅTTE ha snop, og porsjonene mine er halvert og vel så det. Blir så vanvittig fort mett. Visste ikke hvor gale det var før jeg, før jeg merker nå hvordan de fleste sikkert har det til vanlig. Vil på en måte være gravid lenge jeg ;-)

klemzer fra

Skrevet

Er 13+5 og har gått opp 2,5 -3 kg. Er aktiv, trener litt hver dag men merker at jeg spiser mye mer. Det der med at vi bare trenger 1 brødskive og et glass melk ekstra i forhold til normalt må jo være bullshit! Kroppen MÅ jo kreve mer energi enn det?!

Skrevet

er 26+4 og har gått opp nesten 3 kg så langt.. men skal på kontroll i morgen- så tipper at vekta er gått litt opp den siste mnd..

men det meste ligger på magen og puppene- så skal vel ikke klage=)

gikk opp 27 med første fødte- så si alt kom siste 2 mnd.. å gikk ikke av når jeg ammet.. men har fått slitt de av før jeg nå ble gravid=) så tar ikke vektøkningen så hardt- viktigste er vel at h*n der inne har det bra? =)

Skrevet

Jeg er i uke 24 og har til sammen gått ned 14 kg så langt i svangerskapet....(11 av dem var i første trim da jeg var ekstremt kvalm... babyen vokser som hun skal,og er overaktiv så jeg vet at hun har det bra...men jeg har også(som en over her skriver) begynt helt ubevisst og spise sunnere, brus og snop frister ikke.... skulle ønske det holdt seg sånn til etter fødselen også......=S

Skrevet

jeg er i uke 17 og har lagt på meg 3,5 kg.... Synes det er forferdelig å se på vekta.....gruer meg til jeg blir større....

Skrevet

Jeg er 14+5 og har lagt på meg 0.5kg! Å det er lite i forhold til forrige gang, så jeg krysser fingra å håper det holder seg sånn hehe !

Skrevet

Hei. Dette er en ca pekepinn på vektøkning. Varierer jo veldig , men syns det er en grei oversikt :-) Du ligger jo veldig godt ann, da :-) Er 20+5 og gått opp ca 6 kg

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Skrevet

Hei Heiaar 03.12.07

Takk for at du ville dele denne lista med oss har aldri fått greie på hva som er vanlig å gå opp pr uke så denne var nyttig :)

denne gangen ligger jeg godt ann siden jeg ligger på -1kg ennå.....

sist gikk jeg opp 20kg ! men det kommer jeg ikke til å gjøre nå.....

Skrevet

er i uke 15 og +1kg. Buksene er en tanke romsligere nå, men magen og brystene vokser som bare det. Mistet lyst på godteri og brus (bare bra det) og kjøtt/fisk... litt vanskelig å finne på noe til middag, da! Brødskiver og grønnsaker er nam nam!

Skrevet

Også i uke 27, og har gått opp 7 - 7 1/2 kg. Lagt på meg lite siste 4 ukene. Før det gikk det ganske jevnt oppover hver uke (etter første 3 kvalme mnd). Er i utg.p. slank, og la på meg 12-14 kg de 2 første svangerskapene. Tror det har mye å si hvor mye/lite en veier i forhold til høyden ang. som er "normalt" å legge på seg. Søsteren min var veldig slank før 1. svangerskap og la på seg kjempemasse! Slet med overvekt i årene etterpå. I 2. sv.skap gikk hun masse ned i vekt (!) og var normalvektig kort tid etter fødselen. Da var hun også veldig bevisst på hva hun spiste under svangerskapet, men slanket seg ikke!

Tror det er viktig å ikke spise for lite, for vi trenger energien etter fødselen. Så lenge kosten er variert og man klarer å unngå for mye fett og sukker (les: godterier, sjokolade og chips ;-)).

Skrevet

Jeg er 13+3 og har lagt på meg 3 kg. Er slank i utgangspunktet. (synes jeg selv da. Er 168 og veide 58 kg før graviditet) Sånn var jeg i de andre svangerskapene mine også. La på meg litt i begynnelsen, så flatet det ut. Har havnet inne for normalen. Beveger meg litt mindre enn vanlig, og spiser litt mer. Men ikke snop.

Skrevet

kom fra legen nå.. er 26+5 og har gått opp 6 kg.. fælt! men er innen for normalen så skal vel ikke klage, har gått opp 2 størrelser i bh og har mye vann i kroppen.. så håper at det forsvinner fort etter fødselen!

Skrevet

ligger ganske godt an jeg å. kastet opp endel i begynnelsen, og gikk derfor ned i vekt. er i dag 18+3 uker på vei, og ligger ennå 2,5kg under startvekten min. (så lenge det varer:S )

Skrevet

alle har jo gått opp så lite!!dere er heldige:-)

jeg er i uke 28/5 dager....

og jeg har gått opp ca 17 kg snart:-(...

jeg spiser bra og...men skal trene vekk etterpå(sier jeg da...)..

lykke til alle der ute.

Skrevet

da jeg gikk med førstemann så hadde jeg gått opp 11 kg i uke 26, og jeg gikk opp hele 20kg under svangerskapet...

og når jeg ble gravid med nr 2 i våres så hadde jeg bare gått ned 10kg av det 20 jeg la på meg så det er nok derfor jeg ikke har gått opp noe særlig denne gangen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...