Gå til innhold

Igangsetting pga. stor baby ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med dette?? Har født to store barn ( 4700g og 4400g, harde fødsler!!) Kunne tenkt meg at fødselen ble sett i gang før babyen blir så stor denne gangen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har også født 2 store barn 4700g og 4100g, har begge målt 38cm rundt hodet.Venter nr 3 og vet at han kommer til å bli stor. Men siden jeg har født to store barn, mener de at dette ikke er et problem. Har 5 dager til termin og håper snart lille gutt kommer.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Høres for meg ut som noe å snakke med lege/JM/føden om i og med at de andre fødslene dine har vært tøffe. De vil jo også helst ungå komplikasjoner...

Skrevet

Takk for svar.

Jeg skal til jordmor på kontroll i morgen, så da skal jeg ta det opp med henne.

Skjønner ikke helt vitsen med at babyen skal ligge der inne å bli diger, når det øker faren for komplikasjoner for både meg og barnet under fødselen...? Vet om en som ble satt i gang 14 dager før termin, fikk en mye lettere fødsel og en baby på 3600g.

Skrevet

Å sette igang en fødsel er ikke det samme som en fødsel som starter av seg selv bare tidligere.

Det er masse komplikasjoner forbundet med dette + at risikoen for blant annet haste-ks øker.

Så for å få innvilget igangsetting må risikoen ved å fortsatt gå gravid være større enn risikoene ved igangsettinga.

Selv har jeg fått beskjed om at jeg får en baby på ca 5 kg ved termin og det er ikke grunn nok til å sette meg igang tidligere.

Men pga diabetes blir jeg satt igang da ihvertfall. Hvis ikke naturen setter igang ting tidligere.

Skrevet

Dersom livmorhalsen er moden skal det ikke være stor komlikasjonsfare ved å gi en vag. stikkpille for å provosere fram rier....?

Skrevet

All innblanding i naturens måte å starte ting på selv øker risikoen for at noe annet galt kan skje..

Men du har helt rett. Hvis ting er modent når man setter igang er risikoen mindre.

Men hadde det vært så enkelt så kunne jo alle blitt satt igang uten betekligheter og slik er det desverre ikke.

Skrevet

Synes ikke babyene dine er så veldig store. Over gjennomsnittet; -JA. Men når man ser babyer på 5.600 g. da synes jeg vi snakker STORT.Jeg var selv på UL denne uken for å beregne fødselsvekt. Jeg hadde også hard fødsel sist, en baby på 4.550. Legen forklarte meg at jeg ikke burde bestikke henne for å sette igang en fødsel tidlig, da dette ville komme til å gjøre vondt verre for alle parter.( Jeg tøyset med at jeg gjerne ville bli kvitt magen nå og få ut en LITEN baby ca 2 uker før tiden, og at jeg gjerne kunne BETALE tusenvis av kroner...bare tøys selvfølgelig, men en ønskdrøm).

Gjest Ut på tur
Skrevet

Mannen min snakket i går med en venninne av seg som nettop har fått nr3 Hun måtte settes igang pga svangerskaps Forgifning.

Hun sa at det hadde hun IKKE lyst til å gjøre på nytt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...