Mild, Marcus & Mille Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Vel, da har jeg vært innlagt på sykehuset et par dager for å bli kvitt spinalhodepinen min. Fikk først koffeindrypp - uten virkning. Dagen etter et fulgte et mislykka forsøk på bloodpatch. Nå er jeg hjemme og må ligge med denne hodepinen til den går over av seg selv - det kan ta opp til et par måneder. Anestesilegen jeg hadde under fødsel har gjort dette: - Skulle absolutt sette epiduralen under en rie. Jeg sto oppreist fra før, og fortalte at jeg ikke klarte sitte stille under en rie og at han måtte vente. Men han hadde så dårlig tid at det ikke lot seg gjøre. - Han glemte å fortelle meg bivirkingene før han satte sprøyta, og fortalte de først etterpå. - Når jeg skulle til behandling for blood patch avslørte den anestesilegen som skulle gjøre det inngrepet at legen jeg hadde hatt under fødsel hadde glemt å scanne inn hvor han hadde satt stikket - så anestesilegen som skulle sette bloodpatchen måtte gjette seg frem til hvor jeg hadde blitt stukket tidligere. Derfor tørr de ikke heller prøve på et nytt inngrep - siden det er så liten sjanse for å treffe riktig. Har vi nok på denne legen til å kunne kreve en erstatning eller noe lignende? Synes det er så utrolig kjipt at den første tida med sønnen min har blitt sånn her Klarer ikke løfte han eller sitte oppreist med han i armene, heller ikke trille, skifte på han osv. Om denne legen bare hadde tatt seg tid og venta til ria mi var over så hadde jeg jo klart å sitte stille nok til at han kanskje ikke hadde bomma? Sambo må jo bli hjemme med meg og marcus, men har ikke rett på å få betalt mer enn ti dager hjemme, altså frem til mandag. Jeg har heller ikke opparbeidet meg rett til mer enn engangsstønad, så vi har ikke så mye å gå på. Hva gjør vi da? Jeg kan jo ikke være alene hjemme med marcus heller. Eneste jeg er oppe fra senga i løpet av dagen er den daglige turen til toalettet - og da trenger jeg sambo til å følge meg.
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Legene bør sykemelde deg slik at din mann kan være hjemme. Jeg har en venninne som ble veldig syk etter fødsel, og hun fikk sykemelding slik at hennes samboer fikk overta hennes permisjon. Deretter ville jeg kontaktet pasientforbundet og hørt hvilke rettigheter du har.
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Dere bør finne ut om samboeren din har rett på omsorgspermisjon med lønn? Vet ikke helt hvor dere kan høre om det, kanskje hos legen? Eller NAV? Du var jo maks uheldig også da:( Håper det går over snart, så du får tatt deg av lille Marcus. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå