Gå til innhold

Her kommer min fødselshistorie:) (ikke skummel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei, i dag er den vakre jenta mi to uker og to dager gammel. Jeg våknet kl 9 av at vannet gikk og ble utrolig overrasket siden jeg hadde termin om 4 uker og ingen forvarsel på fødsel i det hele tatt. Eneste jeg hadde fått vite et par dager før var at hodet var festet. Jeg stod opp og gikk på do og tok på meg et bind for å konstatere at det faktisk var vannet og ikke et uhell...hehe Skjønte kjapt at det var det siden lukten minnet om sæd...sorry men jeg synes det;) pluss at slimproppen gikk når jeg satte meg på do ( til alle som lurer så den ut som en valnøttstor klump av slim og blod). Jeg vekket sambo og var i grunn veldig rolig. Vi ringte sykehuset og fortalte vannet hadde gått og konstaterte at det ikke var rier på gang enda, bare mensmurringer. Vi tok det med knusende ro, spiste frokost, pakket sykehusbagen og dusjet.

Kl 12.30 var vi på sykehuset og ble skrevet inn, mensmurringene ble sterkere, men var fremdeles ikke veldig vonde. Etter en del venting og overvåking av babyens hjertelyd og bevegelse fikk vi kl 17 et rom. Siden jeg enda ikke hadde veldig vondt dro vi ut en liten tur og handlet litt babyklær i strl 50, hadde jo nesten ikke noe i så lite. Etter en time begynte det å komme svake rier og vi dro tilbake på sykehuset. Vi spiste og prøvde å sove litt.

Fra kl 21.00 begynte riene å komme sterkere og sterkere, men fremdeles veldig uregelmessig. Det var ingen som hadde sjekket om jeg hadde åpning og de bestemte at hvis ingenting skjedde i natt ville jeg bli satt i gang dagen etter. Kl 02.00 var riene veldig vonde og jeg ringte på jordmor for å høre hvor ofte de burde komme før de sjekket åpning. Hun sjekket meg og jeg hadde full åpning!! Det var bare å presse på!! Etter 1 time og 45 minutter med pressrier, ingen bedøvelse og et lite klipp kom den fantastisk vakre jenta mi. Så utrolig stolt jeg er av henne!!! Vi endte opp med å være 10 dager på sykehus pga at lillemor trengte blodoverføring og behandling for gulsott(det var tøft, men er en helt annen historie), men nå er vi endelig hjemme og koser vettet av oss:) Gled dere jenter, dette er så fantastisk det kan bli!!:) Klem fra meg og lille prinsesse Purr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åå, så fin historie.

Gratulerer så mye med lillepia :-)

Skrevet

Gratulerer så mye! Hørtes ut som en fin opplevelse, selv om det var kjedelig med de ti dagene etterpå da. Lykke til videre! :)

Skrevet

Gratulerer med jenta di:)

Så flott å høre at du hadde en fin opplevelse:)

Skrevet

Gratulerer så mye. Håper du koser deg masse i tiden som kommer med den lille.

Lykke til videre, vi andre høygravide er ikke så langt etter deg:)

Skrevet

Gratulerer så kjempe mye. Var en fin fødselshistorie til tross for at hun ble prematur. Du virker ikke alt for skremt heller til tross for følgene det ga....vær stolt av deg selv og lille minijenta deres ;o)

Kose dere masse!!

Skrevet

Nei jeg synes det var veldig tøft når det stod på de 10 dagene det tok for henne og komme seg, men hun var så sterk fra første stund så det gikk fint:) Samboeren min er bare fantastisk! Veide forresten nesten 3 kg og var 47 cm når hun kom så hadde nok blitt en skikkelig plugg hadde jeg gått tiden ut;)

Skrevet

Gratulerer så masse:o))))

Skrevet

gratulerer med den lille......det var en fin historie :)

Skrevet

Gratulerer så mye!! :)

Fin historie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...