Hannahs-mor06 Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Hannah 7 mnd har siste ukene våknet flere ganger om natten, gråtende..i begynnelsen trodde jeg det var pga ville ha pupp, men siste dagene har hun våknet ca halv 7 og gråtet utrøstelig, med øynene delvis lukket- altså ikke helt våken..vi trøster det vi kan, men hun gråter helt tilhun våkner ordentlig etter et par minutter - og da er hun BLID SOM EI SOL;) Noen flere som opplever dette/har opplevd?? begynner å lure på om hun kan ha mareritt..? får helt vondt inni meg av henne..stakkars;(
lise-79 Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Jenta mi på 5 mnd har akkurat begynt med det samme.. Fikk råd fra helsestasjonen om ikke å vekke henne, og skal prøve det nå i natt hvis det skjer igjen...dette forstyrret veksthormonene å vekke henne, og de mente også dette kom av drømmer. ikke nødvendigvis mareritt, men inntrykk som skal fordøyes..
vannmann79 Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Akkurat sånn har vi det også. Jenta vår er 7 1/2 mnd og har holdt på med dette i over 1 mnd nå. Spurte hs om hun kunne ha mareritt, men hun trodde ikke de drømte noe særlig så tidlig.. Har prøvd noen ganger å trøste henne uten pupp, men da må jeg gå med henne på armen til hun roer seg/sovner og det er alltid jeg orker det midt på natta. Så det blir ofte pupp her på natterstid. Hs mente at jeg ikke burde amme på natta for da blir frøkna vant til å få pupp for og sovne igjen, noe jeg egentlig er helt enig i, men jeg orker ikke noe annet flere ganger hver natt. Har desverre ingen råd, så håper noen andre kan hjelpe;)
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Her også! Småtten er snart 4 mnd. Har holdt på med det samme ihvertall 2 mnd om ikke lenger. Har ingen råd, men HS sier det er vanlig, og det er jo en slags trøst i det (for oss mødre, men ikke for de stakkars små. sukk)
Hannahs-mor06 Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. juli 2007 ok, takk for svar alle sammen da vet jeg at det er "normalt";)
selfangerkjerringa Skrevet 19. juli 2007 #7 Skrevet 19. juli 2007 Skal jeg la henne ligge der og hylskrike så hun mister pusten mener HS altså? Det vet jeg ikke helt om jeg har særlig lyst til... Minimais har nemlig også begynt å våkne sånn om natta (6 1/2 mnd), og det eneste som får roa henne er enten pupp (selv om hun ikke er sulten) eller å gå inn på stua så hun våkner skikkelig, men da har vi jo DET problemet igjen...
Hannahs-mor06 Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. juli 2007 Takk for svar;) i natt fulgte jeg rådene..Hannah fikk måltid i 2 tiden og da sovnet vi sammen. Men jeg våknet kort stund etter og fikk lagt henne forsiktig ned i hennes egen seng. Flere ganger i natt har hun våknet og gråtet, men jeg hadde is i maven og avventet..og hver gang sovnet hiun etter en liten stund igjen;) og da hun romsterte i sengen i dag kl 6, titter jeg oppi til henne og sa "god morgen lille venn";) hvorpå jeg fikk verdens nydeligste smiiiil;) flere dager på rad har hun jo våknet om morgenen (i vår seng) og gråtet utrøstelig mellom meg og pappa`n.. Men da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå