Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Jeg blir så trist og lei av alt dette...... Som om det ikke er trist nok å innse at vi aldri blir en "samlet" familie, så må vi jammen forsvare at vi får litt hjelp i en periode! For det første: hvor er alle klage innlegga på at vi får så lite penger? Er det noen her som er utakknemlig???? Jeg har ikke sett disse hvertfall... For et andre: jeg får 12600 TOTALT i mnd. Er det så sinnsykt mye? Jeg syns ikke det er kjempe mye, men er evig takknemlig for det! Det gir meg muligheten til å studere i 3 år for å få en bedre inntekt. For det tredje: når man studere og får full OS så får man vel ikke stipent? Alt blir jo lån.... Ikke får man bostøtte heller, med mindre man bor i en kommunal leilighet. Og det trenger man jammen ikke være alenemor for å gjøre. Hvor finner folk alle disse pengene vi visstnok får? For det fjerde: er det noen andre grupper i samfunnet som mottar trygd som om og om igjen må forsvare hvert eneste trinn de tar??? Hva med pensjonister, uføretrygda, arbeidsledige, folk på atføring osv?? Vi mottar stønad i en periode på 3 år, men kan utvides til 5 år under noen forhold. Dette forutsetter at man ikke har en arbeidsrettet utdannelse eller er i jobb. For det femte: de fleste her er vel strengt tatt glad for om far får seg en ny kjæreste? Spesielt om denne nye kjæresten har noe positivt å tilby barnet? For det er jo barnet det handler om! For det sjette: dette med barnehage. Hvor har andre barna sine mens de jobber da? Bruker ikke dere barnehage?? Barnehage-satser blir jo beregnet ut ifra inntekt. Stønad til barnetilsyn kan ALLE søke om, da dette også blir beregnet ut ifra inntekt. Dersom man får dette vil det dekke 64%. Med mindre man velger å motta kontantstøtte og sende barna til dagmamma. Men igjen, dette trenger man vel ikke være aleneforsørger for å gjøre??? Trygdesnyltere finnes det overalt, men selv om du kjenner noen som kjenner noen som fikk lurt til seg noen ekstra kroner så betyr vel ikke det at alle gjør det vel???
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 signerer..er møkkalei di derre diskusjonene,har meldt meg ut jeg-gidder ikke svare på det!Men klarer jo ikke la vær å les dem og irritere meg da men...Det er en evighetsdiskusjone som det aldri blir noen eng\ighet på,like greit å la det ligge syns jeg da:-)Så får det holde med at vi vet for oss selv hva vi får,gjør og står for:-)
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2007 Vet, men jeg blir så lei meg for at vi må forsvare alt vi gjør! Selvfølgelig er det noen som utnytter systemet, men sånn er det OVERALT. Det betyr jo ikke at alle er sånn. Fleste parten sliter og jobber på lik linje med alle andre, men hva får vi igjen? Hets og refs for at vi ikke klarte å holde oss med barnefar for enhver pris. Jeg blir skikkelig lei meg jeg.....
så var vi 4 Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 pfft sier np jeg. Det er sikkert noen av disse 'haterne' som har gubber som jobber svart innimellom også. Og at vi er så heldige å få hovedomsorgen for barna skal ikke straffes med at vi må leve på/under sultegrensa. Nå sier jeg meg ferdig med de innleggene om rike alenemødre, så får de heller sette seg ned og regne på det de som orker å bruke tid på det.
AneB Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Tror ikke jeg orker å svare på et eneste ett av de penge-innleggene mer, og håper ikke noen andre gjør det heller... Sikkert eneste måten å bli kvitt disse sinnsyke menneskene på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå