nybebis Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Det startet saktet men sikkert på meg. Jeg følte meg uggen og ekstremt emosjonell den uka og en torsdag formidag begynnte jeg å blø litt med litt mens smerter. Så ble smertene gradvis vondere og vondere.Jeg ringte føden med en gang og snakket med dem et par ganger før de sa at jeg måtte dra inn for så å bli sendt hjem en gang da jeg bare hadde 2 cm åpning. Med meg tok det tilslutt 24 timer med rier før ungen var ute ( vannet gikk da jeg fødte). Det er vel egentlig litt lenger enn gjennomsnittet ;o) Så det var ingen "pang" start med meg )
Småbarnstreff Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Jeg merket ikke noe spesielt (bortsett fra sterke kynnere og vonde ilinger i skjeden de siste ukene), før jeg merket menssmerter i halvsøvne om natta. Klokka fem skjønte jeg at noe var på gang og stod derfor opp. Ikke fordi de var så vonde, men pga spenningen. 12 timer etterpå var jenta ute!
Raych Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 De var der plutselig ja, uten at jeg skjønte at det var rier. Jeg hadde følt meg litt svimmel etc den dagen, så vi tok kontakt med JM ettersom hun hadde sagt at vi skulle ta kontakt med en gang hvis jeg kjente noen endring i allmenntilstand etc. Da vi kom til henne kl 18 på kvelden hadde jeg kraftige og effektive rier med 4-5 min mellomrom, og jeg kjente dem fortsatt ikke. Hvis jeg ikke hadde sett utslagene på ctg grafen ville jeg aldri trodd jeg hadde rier. Så man kan vel ikke si jeg fikk så mye forvarsel:) Ettersom jeg skulle ha planlagt KS 2 uker senere ble det rekvirert ambulanse i full fart og jeg ble kjørt til sykehuset. Der er jeg sikker på at det var 6-7 personer som lurte på om det gikk bra med meg, om jeg hadde veldig vondt etc. Riene hadde tatt seg opp og kom med enda kortere intervall da jeg kom til sykehuset, men jeg kjente fortsatt null og niks. Riene stoppet av seg selv i løpet av natten, så vi dro hjem igjen og kom tilbake til det planlagte KS'et:)
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Ingen forvarsel nei, bare våknet med rier. Med nr. 1 våknet jeg i 7 tiden og hun ble født i halv 2 tiden neste natt. Med nr. 2 våknet jeg i halv 3 tiden og hun kom halv 10 samme morgen. Vannet gikk ikke før helt på slutten på begge.
jentå _mi09.09.07 Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 jeg fikk vondt i korsryggen, så begynte det bare mer å mer framover mot magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå