Gå til innhold

Gravid førstegangsfødende..trenger tips og råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får jeg litt tips, råd og hjelp til stell og sånt på barsel på sykehuset??

Tar helsestasjonen kontakt med meg når jeg kommer hjem, slik at jeg kommer med i barselgruppe, de regelmessige kontrollene etc? Eller må jeg ta kontakt selv?

Svangerskapskontroller hos fastlegen. Har bare vært der. Er det noen form for kontroll av baby hos fastlegen, eller tar helsestasjonen over ansvaret?

Siste spørsmål....hvis babyen er syk...helsestasjon eller fastlege??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får råd om stell og sånt på barsel, bare spør de om alt du lurer på.

Helsesøster tar kontakt og kommer på hjemmebesøk innen 2 uker etter at du kommer hjem fra barsel. Alle kontroller blir foretatt på helsestajonen.

Hvis babyen er syk, ring helsestasjonen og spør hva de menes du skal gjøre.

Du lærer etterhvert.

Lykke til! :)

Skrevet

Hs her tok kontakt med meg hvertfall,hjemmebesøk av jordmor var først på lista:-)Så fikk jeg invitasjon til barselgruppe,det hadde bare blitt nevnt muntlig tidligere.Kontroll time fikk jeg og i posten,og de gangene legeundersøkelse har vært med har han vært på hs og tatt det sammen med time hos helsesøster.

Hvis babyen er syk ringer du lege,hvis det er noe du er usikker på,om det kanskje egentlig ikke er noe kan du jo bare ringe hs først og da,kanskje hun vet hva det kan være,hvis ikke ber hun deg ta kontakt med lege!

Lykke til med baby i huset,du har mye å se frem til:-)Og alt går seg til når den lille har komt:-)

Skrevet

Takk for svar. Er ganske grønn når det gjelder små babyer og "gruer" meg litt til akkurat den biten...er redd for å gjøre noe feil.

Skrevet

Det går fint. Du får all informasjon du trenger underveis :) Har du mulighet til å gå til jordmor i tillegg til fastlegen på svangerskapskontroll? Hun har gjerne litt bedre tid til å snakke med deg.

Skrevet

Du får masse informasjon på barsel, hvis du husker å spørre. Kan være lurt å tenke litt gjennom dette på forhånd. Jeg var helt fjern mens jeg lå på barsel og fikk ikke spurt om det jeg egentlig lurte på....hehe.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...