Gå til innhold

Nystekte/ferske boller og småbarn i vogn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke dette egentlig ganske "farlig" med tanke på å klumpe seg i halsen på de små? Merker selv når jeg spiser ferske boller hvordan jeg må tygge og svelge for ikke at det "stopper" opp i halsen.

Hadde bare en diskusjon med venninna mi som ville gi fersk bolle til tulla mi når vi var på tur. Hun har akkurat fyllt året. Greit med bolle når jeg kan dele opp i små biter, sa jeg....

Hva mener dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spise de brødskive kan de vel spise boller?... Sikekrt forskjell fra barn til barn der, men klarer de å tygge selv er det vel ikke noe problem....

Skrevet

Ikke tyggingen jeg tenker på, men at hvetedeigen klumper seg så mye mer enn en brødskive (kneipp o.l)

Skrevet

Ok...

Jeg jobber selv i bhg og der får barne boller fra de begynner (8mnd), både av foreldre og i bursdager osv. Men, føl deg frem... er du mer trygg hvis hun får den delt opp er jo det greit.. sikkert lurt i begynnelsen til hun blir litt mer vant?...

Skrevet

Er det sant? får barna boller og evt. kaker i alder av 8 mnd når det feires bursdager? oj..tanken har ikke slått meg.....ikke hysterisk av meg, altså - men skjønner ikke helt poenget at en så liten unge skal feiere noe med kaker og boller....

Skrevet

det har seg slik at hs faktisk advarer mor nystekte boller, vaffler osv til de helt små pga at de setter seg fort fast i halsen

Skrevet

Dersom ikke annet er spesifisert er brødet også av hvete...

så nybakt brød eller nybake boller, tja, er ikke så innmari stor forskjell...

Skrevet

Eg har også blitt advart mot å gi små barn nystekte boller/vafler o.l som kan klompe seg i halsen...også ferskt brød....Men det skader vel ikke å gi dem dagamle boller vel? For å vere på den sikre siden:)

Skrevet

Det ble ved HS anbefalt å begynne med brød ved ca 8 mnd alder, og da med daggammel kneip, fori det er porøst og lett løser seg opp i munnen, ved hjelp av spyttet.

Skrevet

Har en venninne som jobber på barneavd. på sykehuset, og hun sier at det de får mest inn er unger med bolle i halsen. Kjempevanlig problem og ikke noe særlig bra.

Jeg gir ikke min gutt boller, han har problemer nok med brød. Synes selv det er ekkelt med boller, for det klumper seg slik.

Gir de virkelig boller til 8mnd gamle babyer i bhg????? Grøss. Skal ta det opp nå når min pode skal i bhg. Jeg vil ikke han skal spise det ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...