Gå til innhold

Mens eller festeblødning? Rådvill!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mensen i går morges, tror jeg...men jeg blør så LITE! Blør så minimalt at det kunne holdt å bruke truseinnlegg, vanligvis blør jeg masse dag nr 2, så jeg venter på at mensen skal komme skikkelig i gang. Det skal sies at den kom til vanlig tid (1 dag før ikm), men puppene var ikke så ømme som vanlig før mensen denne gang, og nå lurer jeg fælt siden jeg blør så minimalt.

Kan det være festeblødning? Når pleier den å komme? Kan det være så sent som 2-3 uker etter el? Noen andre som har fått en slik rar menstruasjon etter å ha hatt flere identiske mensperioder etter pilleslutt?

Dersom jeg fortsetter å blø så lite tar jeg test imorgen tidlig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heei:) Trodde festeblødning var sånn ca 1 uke etter el, men skal ikke si det sikkert:) Sist jeg var gravid, trodde jeg ikke det- fordi jeg hadde mensen, den var veldig rar da..tok en test fordi det var så lite, og fargen var liksom ikke helt som den pleide:) Ta en test vist du er usikker:) Når har du ikm?

Skrevet

Ikm idag. "Mensen" begynte igår, men allerede mandag kveld kom det noen få dråper, brunt blod, beklager detaljene... ;) Trodde jeg fikk den da men siden det ikke kom mer regnet jeg med at den lot vente på seg. Pleier aldri ha så små mensblødninger så det er sagt. Men det viser seg snart om det skulle være noe annet.

Forresten har jeg bare hatt mens 3 ganger etter pilleslutt (hvis man kan regne med denne) så det kan jo være at jeg har hatt el senere også, og at dette er festeblødning likevel. Har noen tester på lur i skapet som jeg kan ta hvis disse lureblødningene fortsetter.

Skrevet

http://www.pernille.info/

Som du kan lese her er festeblødninger veldig skjeldene. Man hører om en del som har vanlig menstrasjon i de første 3 månedene (hormonell blødning som ikke har noe med en menstrasjon å gjøre), men dette er SKJELDENT. Selvfølgelig håper jeg hver gang TR kommer at dette er en festebløding eller en hormonell blødning, men nei da. Dessuten er ofte HCG nivået for lavt når blødningene oppstår til at en test slår ut ennå, dette er også noe jeg trøster meg med. Festebløninger vet man ikke når forekommer fordi det er individuellt når egget fester seg. Men før egget fester seg vil det ikke bli produsert HCG og da kan man heller ikke få positiv test. Og en menstrasjon vil komme til fasttid. En menstrasjon gjør at egget ikke får festet seg...

Skrevet

Takk for gode svar. Nå har jeg begynt å blø littegranne mer så da slår jeg meg til ro med at det er mensen, og at jeg er over i pp4. :)

Skrevet

Jeg hadde festeblødning 1 uke før ikm. Det var bare 2-3 dråper blod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...