Solitude Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Jenta mi har skrevet en ønskeliste til bursdagen sin, fik litt hjelp med skrivingen selvfølgelig En av tingene på liste er en Nintendo DS, hun har sikkert sett på søsterens og fått lyst på en for seg selv. Men jeg lurer på om det ikke er litt for tidlig å gi en slik til en som blir 5 år ? Vet at de hundespillene er ganske så enkle, men tror dere at hun er moden nok til å passe på den slik at den ikke blir rotet vekk eller ødelagt med engang ?
mammatil4gull Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 spørs vel hvor moden ho er da .... gutten min var 6 år når han fikk sitt eller nei han ble seks år uker senere .. og spilte bilspil og mario. men de behandler det ikke så pent da i den alderen
Sassy. Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Tror den anbefalte alderen for ds er 8 år. Men for all del,dette er bare noe jeg har hørt og ikke sikkert stemmer. Men du kjenner jo barnet ditt og hennes modenhet best. Her har verken hun på 6 eller han på 8 ds enda. De får vente noen år til (de fikk for ikke så lenge siden sånn vanlig gameboy,så de får slite litt lenger med de først :-D)
Mini m/4 Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Jeg trodde det... Men når storesøster hadde fått, skulle lillebror få prøve, han tok spillene raskt og koser seg med spillet! Han fikk penger til bursdagen å kjøpte seg selv, han er ikke kjempe flink til og ta vare på det, så noen riper har det blitt, men spillet er helt og virker! Spillene de har her i huset er "eventyr" spill som franklin, cars og mario... ikke voldsome spill!
RosaPåBall Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 OVerhodet ikke for liten for Nintendo Ds. Gutten min fikk da han var 5 år og lillebror som blir 4 er superinteressert i den. Det er den kjekkeste presangen min sønn noen gang har fått og han eeeeelsker den. Vil anbefale deg Mario Trak spillet som er et bilbane-spill som er supergøy for alle i familien! ulike vanskelighetsgrader slik at alle kan spille dette spillet. De fleste Nintendo Ds spill er fra 3 år og oppover ( selv om jeg egentlig ikke synes de er store nok før 4-5 års alder) Innfør regel om at gameboyen ikke får forlate huset. Løp og kjøp!
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 datteren min er 5 1/2 og fikk det nå. Hun digger det.
ana baroma Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Det viktigste er vel å sette grenser for hvor lenge man skal spille og typen spill, og at man kanskje ikke spiller daglig? Det må selvfølgelig bli opp til deg/dere:) Stesønnen min har ps2 hos mamman, og han spiller litt der, men ikke hver dag, og aldri lenge av gangen. Hører ikke et kny om at han vil ha den med til oss enda, men det kommer vel.. (7 år).
3b@rnsmor-30* Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 vel... de som begynner på skolen har i hvertfall god dreisen på det... så de må jo ha begynt i 5 års alderen.... men hva som er for tidlig det vet ikke jeg.. du får forklare henne hva som skjer om hun ikke passer på den.. kanskje det blir litt opp til dere voksen å ha avtaler på hvor lenge hun kan spille om gangen (om dagen) og at den skal ha et fast sted å ligge når den ikke er i bruk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå