Gå til innhold

Når fikk dere til ammingen uten problemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, gutten blir 3 uker i morgen og vi sliter...

Jeg har åpne sår på begge bryst og får oppfølging ved sykehuset, men de gror ikke. Skal tilbake på fredag og får da svar på prøvene de tok av sår og melk.

Jeg går med albueskjell mellom hver amming. Har brukt skjold i halvannen uke nå og da får han i alle fall tak. Men det er mye styr med å sterilisere og ta på disse skjolda hver eneste gang...

Har nå prøvd å bare pumpe meg i 2 dager, for å se om sårene vil gro, men den gang ei... Å, for et STYR med denne pumpingen og oppvarmingen av melka, spesielt om natta. *Sukk*

Har så lyst til å få dette til, men kan ikke disse helv... såra bare gro????!!!??? Det gjør jo så vondt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann !

Med jentungen hadde jeg sår som ikke ville gro, og en bakterieprøve viste at jeg hadde fått med meg gule stafylykokker hjem fra sykehuset... (antagelig blitt smittet der sa legene... )

Fikk da antibiotika, og blei bedre... husker ikke helt hvor lang tid det tok...

Det vil forhåpentligvis gå seg til til slutt... prøv å slappe av.. (selv om det ikke er lett, hvrtefall ikke hvis du har så vondt som jeg hadde... )

Uff.. husker jeg satt i senga og grudde meg til hver amming, fordi det var så vondt... men det gikk over.. til slutt... plutselig så løsner det lissom bare... at sårene gror, de blir flinkere til å suge skikkelig osv...

Jeg brukte ikke skjold, men jeg fikk pumpet litt, til jentungen lærte seg rett sugeteknikk, og jeg ble flinkere til å holde henne rett...(legge henne til rett er vel mer riktig å skrive...)

Vet ikke om det hjelper deg, men husker at det hjalp hvis jeg ammet mest i senga.. da lå hun og jeg bedre, vi slappet av mer begge to...

Vi lå da mage mot mage... pute under mitt hode...

Kan det hende at sårene vil gro hvis de ikke ligger i albueskjell hele tiden ? Er det ikke sånn at de blir de litt fuktige når de ligger der..? Eller.. ?

Noen mener at slike plast-dingser fra f.eks avent er bedre... Fordi da blir ikke brystvortene så fuktige.. men jeg har ikke prøvd albueskjell, så jeg vet ikke...

Håper det gir seg for deg snart ! Jeg vet så veldig godt hvordan det er å slite med ammingen... vi fikk aldri helt dreisen på det jeg og jentungen..

Nå kom gutten vår for ca 1.5 uke siden, og han suger seg fast som ei igle, og blir der... så jeg er glad for å se at det kan gå greit også... !

(Hadde sår på begge sider første uka, men de er straks borte...)

Lykke til !! Det gir seg nok om ikke lenge !

Skrevet

Ammingen har forsåvidt alltid gått greit, fra første stund....(3 mnd idag), men jeg har ømme brystvorter...så jeg gruer meg litt til småen evt. får tenner eller suger hardere enn det han gjør idag....

Skrevet

huff, ser at du er veldig frustrert og sjoenner det godt. husk at hvis du stresser mye kan ammingen bli enda vanskeligere, saa selv om det er veldig vanskelig maa du proeve alt du kan aa holde humoeret oppe. selv var jeg veldig heldig...litt aar foerste uka, men var aldri verre enn at det svei litt. jeg ville bare oenske deg lykke til og si at jeg haaper du snart kan faa oppleve amminga som noe hyggelig og fint.

Skrevet

etter 6 uker,tre brystbet/antibiotikakurer,tilstoppa melkeganger og åpne,blødene sår og pumping!Var et helvete,satt å grein når jeg måtte amme!Så tok jeg en ammepause,bare pumpa,og prøvde forsiktig etter noen uker og det funka!Var veldig bestemt på at jeg skulle amme ja...Men hadde ikke drøyd det så langt en gang til!!

men det ordener seg da tilslutt,men har du sår,pump deg en stund så det får ro til å gro:-)

Skrevet

svart deg på skravle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...