Gå til innhold

Stengt fødeavdeling, styrtfødsler og 3. på tvers... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å få hektiske røde roser i kinna! Er 3.gangsfødende, og har to normale, men veldig raske fødsler fra før. Denne gangen blir det nok en annen opplevelse. Ikke bare det at vår lokale fødeavdeling stenger idag, og jordmødre og fastlege går ut i ferie... Krabaten vil ikke legge seg i ro... Jeg er snart i uke 38, og ble til min lettelse sendt på sykehuset til ytre vending nå på lørdag. Hadde sett for meg at de kanskje kunne "fange" babyen idet den la seg til rette, og sette igang saker og ting. Har moden livmorhals og to cm.åpning allerede. Men neida,- da jeg kom på sykehuset lå krabaten perfekt i førsteleie, og jeg ble sendt hjem. Vel hjemme var den tilbake på plass,- i tverrleie og eller seteleie. Den danser rundt alle veier, men er sjelden riktig plassert. Overlegen på sykehuset mente at siden jeg fødte så enkelt behøvde jeg strengt tatt ikke komme på sykehuset.... og en setefødsel under transport gikk sikkert greit.... Visste ikke om jeg skulle le ellerr grine da jeg dro derfra. Alle disse bekymringene, pluss at jeg er 90% umobil pga bekkeløsning, og har kroppen sprengt av vann! Har vært det lengste og mest påkjennende svangerskapet, både mentalt og fysisk!!! Noen som har noen oppmuntrende ord til meg, eller lignende erfaringer å dele????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakars deg. Dette er bekymringer du helst skulle vært foruten nå på slutten og bare roet det ned og gledet deg:) Hvor evt skal du føde nå da? Kan jo ikke forlange at du føder hjemme på badet eller og hvertfall når ungen ikke ligger med hodet først. Lykke til, vil gjerne få en oppdatering på dette. Men det går sikkert bra skal du se.

Skrevet

Hørtes litt vilt ut å "la deg" føde i bilen, eller dertil egnet sted...

Er selv 3. gangs, men føler ikke at dette er noe jeg gjør hver dag allikevel!

Det er jo tross alt en nokså krevende jobb en har foran seg...

Du kan ikke flytte midlertidig til familie/ venner som bor et sted der det er en fødeavdeling som er i drift?

Mamma gjorde det med den enebroren min, men det er jo noen år siden. Er det ikke fritt sykehusvalg i Norge?

Skrevet

sett deg i en bil og kjør av til et føde sted som er åpent.. dem kan ikke sende deg hjem om det er flere timer å kjøre.. hehe..

Det er jo ikke stort man får gjort da sykehuset er stengt.. synes det var helt grusomt at legen kunne si at det va greit om du fødte i bilen... herregud.

håper virkelig at du kommer deg til et sykehus, du kan føle deg trygg og rolig ved. og lille kommer ut og legges i amrmene dine.. stor klem

og håper alt går kjempe bra!

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...