selfangerkjerringa Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Har prøvd å lest på noen av "brudepike"-trådene her, men syns alt koker vekk i bare tull og tøys siden du prøver å svare på ting undervis og folk dermed tolker det som at du vrir deg unna osvosv... dib-syndromet altså. Dermed svarer jeg deg på en egen tråd istedet. På en måte skjønner jeg godt at du ikke har lyst til å ha brudepike i bryllupet ditt. Jeg hadde heller overhodet ikke lyst på "den typen" brudepike. Jeg endte likevel opp med ei, men en helt annen type... siden den ene søstra mi var forlover, ble det naturlig å velge den andre som brudepike. Men hun var 16, og fungerte mer som en "forlover nr.2" enn en rosebladkastende tyllprinsesse, hehe Men klart - nå er det ingen småjenter på 8 år verken hos meg eller gubben, så problemstillinga du har å forholde deg til er ukjent for meg i praksis. Det jeg lurer på om du kanskje kan gjøre så du kan få inkludert jenta (for det er tydelig hun har lyst til å være med) er å omdefinere brudepikekonseptet litt så det blir et slags kompromiss for alle? Kanskje hun kan gå inn et lite stykke før dere - altså først går hun inn og setter seg ved alteret og SÅ kommer du og din far? Brudemarsjen (eller hvilken sang dere nå velger som inngangsmarsj) starter først når du og din far går opp midtgangen. Dermed blir ikke oppmerksomheten stjelt fra noen som helst, og jenta får dele drømmedagen din uten at det går ut over dine drømmer om hvordan bryllupet skal være
lenej :o) Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 snik inn et lite svare fra meg her også da.. da vi gifta oss, hadde vi min lillesøster som brudepike. ho var 8 da. gikk helt fin. så hadde vi brudesvenn, som var min kjære sin onkelunge, som bare var 1mnd yngre enn hun. da ble storesøstra hannes sur for HUn ikke fikk være, for ho mente ho var en selvskreven brudepike, på 10 år. å et ufordragelig vesen!!! har aldri vært borti en værre unge, så veslevoksen, frekk, respektløs å ufin. uten noen form for oppdragelse, for ho var eneste jenta, å totalt bortsjemt. så eg ville ikke hatt ho uansett!! men det blir jo noe annet for deg, siden denne jenta er litt nærmere enn bare en niese. men, uansett så ufordragelig den jenta var, så er hun 16 år nå, å har vokst seg opp til en fornuftig og grei ung dame. hun har forandret seg totalt, og går faktisk ann å tilbringe tid sammen med. men vi måtte jobbe med henne, måtte tvinge oss selv å ikke gi opp på ho, å ga henne nye sjangser hele tiden. å det er eg glad for vi gjorde, ellers hadde eg angra som en idiot nå. så det eg prøve å si, er at ditt å familien din sitt forhold til denne jenta er kansje ikke det beste nå, men det kan utvikle seg å bli et utrolig sterkt bånd mellom dere. og da er jeg redd du kansje kan angre deg på denne avgjørelsen du tar nå.. dessuten, prøv å svelg unna noen kameler, å slutt å være så sta. det er vondt i begynnelsen, men etter noen kameler, så vil du venne deg til smaken... uansett, lykke til!! å prøv i det minste å høre med faren til denne jenta, om hva han synes.
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Henger meg på med en kommentar jeg også. Om du lar vesla være brudepike, vil det virkelig på noen måte ødelegge dagen din? Om hun føler seg stengt ute, er det jo ikke akkurat en gunstig start på et stemor/stebarn-forhold. Hun er bare 8, og tenker ikke rasjonellt, men først og fremst følelsesmessig. Det er vondt å være liten og uønsket. Du er den voksne her, som kan få henne til å føle seg velkommen hos deg, og ikke minst til å føle at pappaen hennes er ikke noe mindre pappaen HENNES bare fordi han etablerer seg på nytt. Du skrev at dere har hatt problemer pga jentas mamma, skjønner at det sikkert er vanskelig, spesielt midt oppe i graviditet og snart bryllup. Men uansett; det er ikke JENTAS feil. (Til sammenligning; min datters biologiske far gadd ikke engang invitere henne til bryllupet med nye kona - det var en av maaange spiker i kista på det far/datter-forholdet.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå