Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsesøsteren vi går til er en av de som mener at ALT skal skje etter boka - om ikke Knøtten ruller rundt AKKURAT den uka han skal, så MÅ det være noe galt! Hehe

Sist gang lurte hun på hva jeg la ham på, når han lå på gulvet. "Yogamatten min", svarte jeg - og det var visst HELT feil! Her måtte jeg komme meg i lekebutikken og kjøpe en sånn "puslematte", for den var passe tykk, og den ville Knøtten ha myyyye lettere for å bevege seg på....

Men han ligger nå her ved siden av meg - på yogamatten. Og er såre fornøyd ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, en smule slitsom helsesøster eller?

(Er ikke du fra Fr.stad? Synes jeg leste det i en "trilletråd" igår... Går du da i tilfelle på Vestsiden helsestasjon? Har akkurat flyttet tilbake til Fr.stad fra Sarp, så vi har ikke vært på helsestasjonen her enda... Orker ikke sånn bedreviter- helsesøster...)

Skrevet

Jepp, stemmer det. Men bortsett fra akkurat det mennesket er folka på helsestasjonen veldig greie.

Og akkurat henne må man bare le av...

Skrevet

Sånn er helsesøsteren min også! Hun har en gammel håndskreven kladdebok som hun ta frem hver gang jeg spør om noe, og det står "reglene" for hva barna skal kunne da og da, og hvor mye de skal legge på seg. Alt som ikke følger boka er helt galt! Synes hun er litt morsom!

Skrevet

Åh.. Så irriterende!

Jeg har heldigvis en herlig helsesøster! Ho sier: det anbefales ditt og datt, men dere gjør som dere vil selv!

Er sååå deilig =)

Skrevet

Ååå, vi går også på Vestsiden. Har hatt to forskjellige hs, men de har vært supre begge to. Var dere hos jordmor der også? Må bare le av hun altså. lever på 60-tallet enda hun =) Hihi....

Skrevet

Åååå, fins ei sånn ei her også. Vi har ikke henne da. Vår helsesøster er ok hun. Men hu ene som er "litt" oppi åra (mamma gikk til henne med meg) hadde prestert å si til tanta mi at de måtte legge sønnen hennes i sånn presse fordi han vokste for fort. At det går an.... Håper hun går av snart

Skrevet

hehe.... presse babyen kortere da el !!!??? Makan ... Sikkert noe de gjorde i 1947, da hun begynte som helsesøster.... haha

Skrevet

Ja, jordmora ja.... Et kapittel for seg selv. Var hos henne en gang jeg...

Skrevet

Blander meg litt inn jeg.. Hva helsesøstre angår har jeg aldri fått no særlig ut av noen av dem. Men den jordmora er jo bare helt rå... Skikkelig morsom. Og dyktig. Må bare bli kjent med henne først:)

Skrevet

Helt sikkert dyktig, men orket ikke gå til noen som kritiserte meg og magen. Hadde ikke "tid" til å bli kjent med henne...

Skrevet

Huff da.. Så synd du har dårlig erfaring m henne da, opplevde henne aldri noe annet enn hyggelig jeg. Men hun har sikkert dårlige dager hun og:)

Skrevet

Ja, for all del :o)

Men jeg er ikke den eneste som kuttet ut å gå dit... Men man kan ikke "klikke" med alle :o)

Skrevet

Har hørt også hørt om flere som reagerer på den noe bestemte framtoningen. Virker på meg som det er veldig delt; enten liker man eller så liker man ikke henne. Jeg for min del, følte meg veldig ivaretatt og trygg da jeg gikk til henne, spesielt like før termin. Var hun usikker, ringte hun med en gang til sykehuset.

Men så var det smaken da, som var som baken:):)

Skrevet

Hehe, det må jo være Grethe B-M....syns ho var koselig, men skjønner hva du mener!

Skrevet

Fortell noen morsomme eksempler da, jenter....bor selv i Oslo og har en ok hs..ganske ung egentlig. Men fortell om alt det rare de mener. Mamma har fortalt litt fra sin tid med meg..hehehe..

Skrevet

jeg gikk oxo til denne jormora dere snakker om,likte henne ikke til å begynne med,men når jeg ble kjent med henne så syns jeg hun var veldig grei og flink =)

sambo syns hun var så søt og rar,hehe

Skrevet

Er GBM jeg mener iallefall. Glad jeg ble litt"advart" før jeg skulle dit. Men jeg likte henne godt jeg. Må bare ta henne for den hun er. Hun kan iallefall det hun jobber med. Har jo vært jordmor i 100 år....hehe =)

En av de siste gangene jeg var der så sa hun til meg at "å, du kommer til å få en lett og grei fødsel, kommer ikke til å bruke så lang tid du vet du." Og da jeg spurte hvorfor så mente hun at hun bare så det på meg. Hun mente også at babyen kom litt før termin (uten å ha sjekket noen ting), og at fødselsvekta ville være på 3700-3800 g.

Siste gangen jeg var der, var tirsdag før påske. Jeg hadde da termin neste søndag (om 12 dager). Vi hadde lyst til å reise hjem til familien en kort tur i påsken og lurte på om hun fortsatt trodde babyen kom før. Da tok hun en g.u og sa at: " det var begynt å modnes, men ingen åpning. Babyen kommer ikke i dag og ikke i morgen iallefall."

Vi reiste og snuppa kom ikke denne dagen, ikke neste dag, men dagen etter begynte riene (på torsdag). Vi måtte reise hjem (17 mil) midt på natta med rier og langfredag morgen var vesla på 3750 gr ute, 9 dg før termin etter en lett og grei fødsel.

Kan være tilfeldigheter, men har hørt lignende historier fra andre som har gått hos henne også.

Må bare fortelle om da hun sa til sambo at han burde holde seg ved hodeenden min under fødselen. "Dere skal jo ha et sexliv etter fødselen også, vet du," humret hun (med snurpemunnen sin). Er liksom ikke slikt man forventer av den dama der. Hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...