lowe Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Typisk! Har bestilt oss hytt e i sverige fra tors-søndag Så ringer de fra jobben og sier at jeg må jobbe i helga. Noen som vet hva konsekvensene blir om jeg ikke kommer? Jobber 50 % i helsevesenet. Vi hadde jo gledet oss til å reise bort noen dager.....
Fire småtroll Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Tror tvungen overtid gir rett på 100% tillegg.. Men da må det bli overtid da, hvis det ikke blir nok timer til at det kan kalles overtid og du ikke er satt opp på ferie (bare har fri) tror jeg ikke du får noe ekstra for å jobbe. Men du får ta en telefon til lønningskontor eller forbund så får du nok svar. Kjempekjedelig når helga blir ødelagt sånn da, men jeg tror ikke du kan nekte hvis du blir kalt inn pga sykdom eller lignende, du har vel ikke samvittighet til det heller..?
rødt&blått Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Tror at sålenge du blir beordret, så har du krav på 100% tillegg.. Men dette har de oversikt over der du jobber. Si at dere har bestilt hytte, og hør med jobben om de da dekker evt avbestillings-gebyr på denne.. Må da være flere de kan beordre, eller jobber du på et lite sted? Dessuten syns jeg det er dårlig praksis å beordre en som har så liten stillingsprosent. -Du får ikke høyere stilling, men jobbe når det er manko -det må du!! Det hadde ikke jeg godtatt!
Northernlights Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Jeg hadde spurt om ferie fra 1.til 18.juli allerede i januar. I juni ble jeg fortalt av sjefen at den MÅTTE bli forkortet ned til den 12.juli. Ikke noe artig =( Men nå er det bare 9 dager igjen til jeg er ferdig med jobben,og skal være "housewife"! ;o)
melkekua™ Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Du skulle sagt at du var i utlandet og ikke hadde muligheter for å komme tilbake....hehe...en hvit liten løgn er alltid grei å ta!
lowe Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2007 Ja. Dette er innmari kjedelig,og det verste av alt.er at jeg bare går i vikariat.Har fått hele 20 % fast stilling fom. 1.sept. Helt utrolig at man ikke skal få større fast stilling når man er utdannet. Men det jeg egentlig lurer på om jeg kan miste jobben om jeg ikke møter opp? Ikke at jeg har så mye å tape,men....(i og med at jeg bare får 20 %) Takker for svar:)
lowe Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2007 Jaa,hoppeloppa. Det har du helt rett i. Jeg er grei å ha når de må beordre. 20 % stilling er jo ingenting egentlig!!!!!
rødt&blått Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Ehh. bare vikariat? Uansett om du er blitt lovet fast stilling eller har 20%fast nå, så tror jeg ikke de har lov til å beordre deg! Det har ihvertfall ikke vi sålenge folk kun er vikarer eller har stillingsprosent på 50 eller under. Ring jobben din og få klarhet i dette så fort som mulig. Er ikke sikkert de som har beordret deg har vært klar over reglene. Lykke til!
lowe Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. juli 2007 Takk for d:) Nei det var det jeg også kom til og tenke på. Kanskje de ikke kan det når jeg bare går i vikariat. Skal sjekke det ut. Takker for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå