En liiiten til. Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Er det flere som bruker p-piller etter fylte 35 år her? Er selv 34 og ønsker å fortsette å bruke p-piller egentlig,men blir frarådet av legen pga. sjansen for blodpropp osv,problemet er at jeg ikke ønsker å sette inn spiral,hvilke andre alt. har man da egentlig? Noen med tips..
Edelweis Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 det går an å sette in p-stav! en sånn liten dings i armen. å spiral er jo egentli ikke så grusomt, med tanke på at du slipper å huske pillene, som for meg er et mareritt. hadde det ikke vært for at jeg får kviser av hormonene så skulle jeg absolutt satt in hormonspiral, å da søipper man mens også! ellers har du jo mange ting å velge mellom. plaster, sprøyte, pessar, p ring! bare spør legen d!
nr2eprins Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Jeg brukte p-piller fram til i fjor sommer da vi bestemte oss for å prøve å få en til.... og resultatet kommer i sept. ) Jeg blir 37 år nå i juli. Brukte yasmine, og ble anbefalt de av min gynekolog. Han hadde ikke problemer med å gi meg p-piller. Vet ikke om jeg blir å fortsette med dem etter dette svangerskapet. Har hørt mye positivt om hormonspiral.
En liiiten til. Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2007 Joda,men klarer liksom ikke tanken på at noe "sitter fast" der oppe(rare meg),har aldri brukt tampong heller...anbefalte han det til deg da eller?
nr2eprins Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Hvis det er meg du spør... og lurer på om gynekologen min har anbefalt meg hormonspiral, så nei. Har noen venninner som bruker den, og sier den er bra. Ihvertfall hvis en plages med mensturasjon, noe jeg gjør.Det er derfor jeg har vært så førnøyd med p-piller. Jeg har det samme problemet som deg... har aldri brukt tampong. Føler meg ukonfortabel med det. Så jeg skal ta meg en prat med min gyn. etter hvert, for å høre hva han sier. Hvis det ikke er noen fare å fortsette med p-piller. Er det de jeg kommer til å velge.
melkekua™ Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Jeg kommer til å velge en ladycomp når jeg er ferdig med å få barn, liker ikke tanken på å tilsette kroppen giftstoffer. Du kan kikke på siden hvis du vil: www.buenaventura.no
Fire småtroll Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Helt enig med deg, bare tanken på å stikke en metallspiral oppi der gir meg helt hetta! Jeg er 33 år da, og ifølge min lege er det helt uproblematisk å gå på p-pilla så lenge jeg ikke røyker og det ikke er blodpropp i familien (kan være arvelig). Har tenk å sterilisere vi da, har nok barn nå og føler oss uansett for gamle til å tenke på noen attpåkladd om noen år. Kommer til å gå på pilla mens vi står på venteliste til sterilisering (kan vær opptil 2 års venting avhenging av hvor du bor).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå