Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Det har seg slik at jeg har flyttet fra oslo til stavanger og mistet mye av kontakten jeg hadde med mine gamle venner. Har bodd her i 2år og 9 mnd, og iløpet av disse få årene har jeg hatt det travelt med å stifte familie, pusse opp hus og pleie forholdet mitt. Jeg bor på gården til svigerforeldrene mine, og her bor søstrene til typen min også, alle i egne hus vel og merke. Den beste av venninnene mine i oslo, Mia, hadde mye kontakt med meg den første perioden jeg bodde i stavanger, så da ble det naturlig (ettersom jeg enda ikke hadde etablert noen gode venninneforhold her i byen) å spørre om hun ville være min forlover. Nå har det jo gått over ett år siden jeg ble forlovet, og har mistet mer og mer av den kontakten jeg hadde med Mia... Og iløpet av det siste halvåret har jeg fått veldig god kontakt med ei her i byen istedet, som har blitt min nye bestevenninne, Kari. Jeg sa til henne når vi var ute sist at jeg heller ville ha henne som forlover, og at jeg kanskje kunne ha begge to. Det går jo. Så blir det en fra "det gamle livet mitt", og en fra "det nye". Men så kom jeg på at jeg har snakket masse med den ene søstra til typen min (kaller henne Lena) om bryllupet FØR jeg ble bestevenninne med Kari, og har da sagt til Lena at hun kunne være reserveforlover siden jeg ikke hadde noen bestevenninne i stavanger. Hun ble kjempeglad, men påpekte at den andre søsteren til typen min (kaller henne Rita) er av den sjalu typen, så om jeg ville ha Lena måtte jeg nesten ha Rita også. Tiden går, og forholdene til de forskjellige jentene forandrer seg hele tiden. En periode er jeg mye med Lena, en annen periode (nå de siste ukene) har jeg vært mye med Rita, og det siste halvåret har jeg blitt veldig glad i Kari. Kari er frisør og skal uansett hjelpe meg med hår og sminke den store dagen, så jeg vil ha henne som forlover. Men på en annen måte vil jeg også ha Rita og Lena, for de har hjulpet og støttet meg mye, de har blitt som søstre for meg. Men typen min lo og syntes jeg var i en litt håpløs situasjon når jeg foreslo å ha fire forlovere, for han mente det holdt med én. Jeg har jo sett på film fra hollywodd, og de pleier å ha flere "voksne". Men det kalles gjerne brudepiker det da? Skal ha sønnen min og en evt ny baby som brudesvenn/pike. Bryllupet står om ca to år, så jeg har god tid å tenke da... Godt å få luftet tankene mine! Noen som har noen erfaringer eller kloke ord å komme med? =)
Trolleliten Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Hvis du ikke skal gifte deg før om to år så har du jo god tid da..hehe God tid til å velge forlover og god tid til å fortelle de resterende 3 at du har valgt en annen... Vet ikke om du kan ha 4, har hørt om folk som har 2. De andre blir nok "brudepiker", ja. =)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Ja, sant det. Synes det er fryktelig vanskelig akkurat nå... Men jeg får se, det kan skje mye på to år! Men jeg synes det er veldig vanskelig å skuffe noen av de og.... Takk for svar =)
Happy H Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 klart du kan ha 4.. tror kanskje bare 1 av de kan stå som forlover påpairet,men de andre kan jo stå der oppe alikevell. blir som amerikanske brudepiker,men eg personlig liker når folk gjør d annerledes. skjønna du har vanskelige valgå ta,men på 2år e kanskje alt annerledes og du føle d kanskje på en an måte enn no lykke til
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Du ser jo hvor fort ting forandrer seg,så jeg ville bare ha tatt det heeeelt kuli og sett det ann.Mye som kan skje på de to årene;)
pandabjørn Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 synes 4 hørtes litt vel mye ut.......hadde gått for 2 men det er min mening.........jeg selv skal bare ha en som er mest vanlig
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #7 Skrevet 19. juli 2007 Siden det faktisk er nesten to år til du skal gifte deg, så trenger du jo ikke å ta dette valget før om tidligst 1 1/2 år! Og hvorfor ikke velge helt utenom disse fire? En søster? Et søskenbarn? Mange ting kan endre seg på 1 1/2 år! Fire forlovere kan du ikke ha, sånn formelt sett, det er bare 1 som skal signere forlovererklæringen, og jeg synes uansett at å ha med fire voksne som forlovere/"brudepiker" blir veldig "too much". Så jeg er nok enig med typen din, som synes det holder med en forlover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå