ana baroma Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Har ikke akkurat planlagt dåpen i detalj enda, hehe - kan jo være greit å vente med det til ungen kommer. Men kom til å tenke på dette med hvem som skal være hva, faddere osv. Den som skal ta av lua, kan det være storebror på 7 år? Har veldig lyst til at bonusungen min skal få konkrete oppgaver i forbindelse med dåpen, og dersom han vil selv, så kan jo dette være en ting? Har aldri sett barn gjøre dette, hva synes dere?
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Når vi døpte Celine så kunne de mindre barna ta av lue & en fikk tørke hodet på babyen etterpå ... Syns det er en kjempe fin ting jeg
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Bonusgutten kan nok ikke være fadder, men hvorfor ikke snakke med presten, flere og flere prester har fått et mer åpent og greit syn på hvordan løse sånne ting. Hadde vært en fin løsning om han kunne fått en sånn oppgave, synes jeg. Da vi valgte faddere, så var vi klare på at "begge sider" skulle være representert, så vi endte opp med to fra min side; min søster og min niese, og siden gubben er enebarn, så endte hans side opp med et vennepar, der gubben var forlover i bryllupet, samt fadder til et av deres barn. Det vi ellers tenkte på, var at fadderne skulle være folk vi vet at vil være tilstede for barnet, og at de er "normale, vettuge" folk.
iznogood Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Da jeg døpte minsten var det storebror på 7 år som tok av luen og som tørket hodet etterpå. Vi avtalte dette med presten på forhånd - slik at storebror fikk rakt til seg tørkekluten Det gikk helt strålende - og storebror var superstolt! Oppe ved døpefonten hadde jeg også alle barna i familien i tillegg til faddre. Atlså alle fettere og kusiner og søsken og slikt. Synes dåpen er veldig barnas høytid, jeg da. Tror bonusbarnet kommer å være veldig stolt av å få oppgaven
ana baroma Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2007 nei, fadderoppgaven er han for ung til, så de går til andre:) Men det er det mer å ta av lua, tørke og sånn jeg tenkte på
ana baroma Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2007 Så flott:)) Syntes det var en god ide selv, hehe. Han gleder seg heldigvis stort til å bli storebror...
nr2eprins Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Da vi var faddere for min nieses barn nå nettopp, spurte presten min datter på 4 om hun ville tørke hodet etterpå.... En annen sak er at hun ble så sjenert at hun gjemte seg bak mamma:O)
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Vi hadde også sagt til gjestene som hadde med seg barn, at vi gjerne ville at alle sammen skulle være med opp til døpefonten. Det ble satt pris på, både av barna og foreldrene. :-) Og i selskapet etterpå la vi papirduk på et stort bord og plasserte masse fargeblyanter oppå! Det ble en fin duk, det! :-) Og så hadde vi pølser og lompe som tilbud ved siden av koldtbordet, og muffins og is ved siden av de "voksne" kakene til kaffen etterpå.
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 man må være 15 eller konfirmert for ogvære fadder... her gikk storesøstra inn med vannet og satte det i døpefatet,hun kom opp og tømte det i fatet så kom vi opp og hun tørket etterpå,vet ikke om det kan gjøres slik alle plass,men regner me en kan tørke uansett...og ta av lua,det hadde ikke vi siden den ble for liten.
ana baroma Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. juli 2007 ja, vet det med fadder:) hadde ikke tenkt at han skulle være det... kom bare litt klønete ut;) Men da kan jeg iallefall spørre han den dagend et blir aktuelt, om han har lyst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå