Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere veldig påpasselige med å få i dere masse frukt og grønnsaker og fiskog sånne ting? Jeg er glad i frukt, men glemmer rett og slett å spise det selv om jeg har det i hus, og grønnsaker har jeg aldri vært spesielt glad i. Har gått på Gravid kosttilskudd hittil, men jordmor sa idag at jeg kunne slutte med dem. Tar Omega3 i tillegg. Synes legen min sa at det ikke gjorde noe å fortsette med Gravidtablettene hele svangerskapet, men nå ble jeg litt usikker. Hva tenker dere om dette? Er litt redd for at babyen ikke skal få nok av diverse ting. Hihi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sunt og sunt..... Prøver, men i går trykket jeg inn en STOR sjokolademilkshake.

Spiser mye frukt, og grovt brød.

Tar kun folat (tenkte jeg likegreit kunne spise opp glasset, og det varer nok i noen uker til) Har ikke multivitamin fordi det er jern i de. Fikk beskjed om å unngå det. Har litt høyt feritin nivå.

Skrevet

Kostholdet mitt har ikke forandret seg for ungen får i seg den næringen den trenger allikevel. Men det betyr ikke at jeg bøtter innpå fastfood ellerno for jeg gidder ikke å gå opp noe særlig i vekt, for det er så vanskelig å få det av hvis det blir for mange kilo.

Skrevet

Jeg spiser akkurat det samme som før graviditeten, spiser forholdsvis sunt og variert, men er ikke såååå flink med snopet. Blir litt hver dag, enten kjeks, et par sjokkisbiter, eller litt potetgull. Men jeg koser meg og så lenge jeg ikke raser opp i vekt så forholder jeg meg som før jeg.

Skrevet

hehe.. tja.. spiser "normal middag" til vanlig, men er godt med noe fast food innimellom :)

blir nesten junk 1 gang i uken.. hjemmelaget eller bestillt ja.

er 24 uker på vei og har et enormt søtsug om dagene men prøver å holde meg sunn,,, hehe..

har gått opp 3 kg siden jeg ble gravid.

Skrevet

jeg spiser slik jeg gjorde før, det eneste jeg holder meg unna er masse salt mat (for å ikke binde for mye vann) og alkohol som er en selvfølge at man holder seg unna. Røyke har jeg aldri prøvd på så den saken er jo grei...

Greit å spise sunt, men vi spiser forholdsvis sunt her i hus...har to jenter med cøliaki så mye av maten som lages er hjemmelagd pga. dårlig utvalg i butikkene...for å ikke snakke om svindyre priser på denne sorten mat. Babyen får i seg det den trenger...ingen fare :)

Skrevet

Joa, jeg spiser knekkebrød og frukt og drikker melk og vann hver dag...Men sliter med å holde meg unna søtsaker...har begynt å bli streng nå, kun godteri i helger- blir jo en del da...I går klarte jeg ikke dy meg så det ble fruktsalat og vaniljeis...

Er 24+6 og gått opp 12,5 så bør nok passe meg litt ja:)

Skrevet

Variert kost her i gården... =) Prøver å ikke bli fanatisk...

Skrevet

spiser igrunn ganske sunt.. men slik var det før graviditeten også.. men prøver å unngå søtsaker å brus..

prøver å unngå å legge på meg like mye denne gangen som sist.

har dilla på frukt så skal vel ikke klage over kostholdet=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...