Gå til innhold

En kort oversikt fra en alenemor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utbetalt før:

8500 (OS + småbarnstillegg etter skatt)

1400 (bidrag)

1900 (barnetrygd)

Inn: 11800.

Utgifter før:

4500 (kom ikke inn på boligmarkedet)

1000 (strøm)

1200 (billån)

1000 (telefon)

1000 (div abn, medlemskont, H&M, tannlege, lege, ol)

1000 (forsikring, årsavgift)

Ut: 9700, diff: 2100 til mat, fornøyelse, bensin, klær, husholdning.

Utbetalt nå:

22.000 (ca, variabelt)

2870 (Stønad til barnetilsyn)

1400 (bidrag)

1900 (barnetrygd)

Inn: 28170

Utgifter nå:

2300 (barnehage)

2500 (døgnmamma)

3000 (huslån, jippi!)

2000 (billån, ny bil)

800 (studielån)

1000 (strøm)

800 (forsikring, årsavgift)

1000 (småregninger, abn, medlemskont)

1000 (telefon, internett)

Ut: 14400. Diff: 13.770 til mat, fornøyelse, bensin, klær, husholdning.

Kan noen nå være så vennlig å forklare for meg hvordan i huleste heiteste det skal kunne lønne seg å gå hjemme med barn, fremfor å jobbe???? Ser (noen!!!) samboende/gifte mødre er så inni granskauen sjalu på enslige mødre og fedre som etter sigende bare "får og får". Dersom de hadde gidda å lette på rævva og få seg en jobb hadde de jo faktisk kommet langt bedre ut av det enn om de på papiret flytter fra far for å øke sin økonomiske status. Nei regn over det en gang til, bruk gjerne mitt eksempel som mal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spiller ingen rolle hva vi sier, de bryr seg ikke om tallene før de selv sitter i knipa. Og det er vel gjerne derfor noen vi vet om har sluttet å skrive om alenemødre ;)

Skrevet

Ja det er helt tragisk... det eneste jeg kan si er at jeg føler med deg, og vet så altfor godt hvordan du har det.Jeg prøver å tenke penger er ikke alt, og er dyktig til det når jeg ser det fantastiske vidunderet jeg har satt til verden... Men når man først har barnefri og venner skal på konsert, eller andre morsomme ting - så er det sååååå kjiiipt og aldri ha råd til å unne seg noe!!!!!!!!!!!

Skrevet

Ja uten å nevne navn... ;-)

Kan ikke fatte det der med at noen mener man får bedre råd om man flytter fra hverandre, det må da lønne seg å få seg en jobb? Jeg vet jeg har en bra betalt jobb å gå til, men selv uten utdannelse klarer man å få seg en jobb der man tjener over 10.000 i mnd, og det tilogmed deltid. Nei fatt det den som kan.

Jeg har i perioder tatt litt ekstravakter på sykehjemmet her. På 6 vakter hadde jeg utbetalt over 7000 kr. Og jeg har ingen spesiell kvalifikkasjon der, selv om jeg er autorisert helsearbeider fikk jeg kun assistentlønn. Så med 10-12 vakter der (50%) vil man faktisk komme bedre ut av det enn på OS. Og som samboende har man tilogmed barnevakt jo, man slipper å knebe foreldre og naboer, betale barnevakt osv for å kunne takke ja til ei nattevakt.

Skrevet

Den forsto jeg ikke.... Syntes du synn i meg? Jeg har det bra. Dette innlegget var for å poengtere ovenfor alle de som mener det er så lønnsomt å være alene at det faktisk kan være lønnsomt å få seg en jobb, om man er alene eller ikke!

Jeg har vært der at jeg ikke har visst om jeg skulle kjøpe bleier eller mat. Men det var på OS uten jobb. Nå har jeg en jobb jeg elsker, og en lønn til å leve av. Så nei, vil ikke si det er synn i meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...