Gå til innhold

Hva forventer dere av en biomor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble inspirert av en som skrev på aleneforeldre om hva aleneforeldre forventet av stemødrene.

hva forventer dere av en biomor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg forventer at hun ikke saboterer samværet, oppfører seg greit og tenker barnets beste + at hun ikke snakker nedsettende om barnets far og hans familie i barnets påhør. jeg forventer også at hun sender med klær og sko til samværshelgene, det får hun bidrag for å dekke (og her er det en del:)

Nå skal det sies at "biomor" oppfyller alle mine forventninger:))

Skrevet

Jeg forventer svært lite av henne, når jeg ble sammen med min mann var bruddet veldig ferskt. Vi ble sammen like før han flyttet ut.

Jeg trodde jo at hun kom til å oppfylle sin del av avtalen dem i mellom om hvordan de gjorde ting praktisk og økonomisk. Hun er ikke i stand til å ta seg av dem, hun synest hun har dem alt for mye og øsnker avlastning, avlastning og atter avlastning. I realiteten bor barna hos oss, men hun sitter med alle økonomiske fordelene, og det er enda ikke nok, hun kommer fremdeles tiggende etter mer penger.

Jeg var nok alt for naiv, jeg visste ikke om noen som var så stakkarslig, og så ute av stand til å ta vare på seg selv og sine barn.

Jeg trodde hun skulle gjøre som de fleste andre, yte en viss innsats for barna sine, men hun er ikke særlig gira på det.

Skrevet

Jeg er enig med tanteBessa

Men jeg legger også i tillegg til at jeg forventer at hun lar være å lyge om ting. Og at hun ikke sier til datteren at barna våre ikke er ekte søsken, men falske... og at hun ikke blander seg opp i hva som foregår hos oss, (så lenge vi ikke er stygge med barnet hennes.)

Skrevet

Siden jeg sender mine barn avgårde til far og stemor, tenker jeg ofte på min stesønn og hans mor, ikke F.... skal jeg bli en så dårlig mor til å følge opp barnet mitt.

Da er ikke snakk om å forvente noe, men den normale selvfølge.

-Som følge opp det medisinske til barnet,legeøynelege,fotlege osv. Noe hun ikke gjør.

-Som mor selv vet tar jeg som en selvfølge at biomødre har klær de trenger som utedress,sko, regntøy,lue,osv. Noe som heller ikke alltid blir fulgt opp av biomor.

-Jeg tar det som en selvfølge at hun stiller opp for han på skolen, noe hun ikke gjør.

-Jeg tar det som en selvfølge at hun prøver å følge opp interessene til barna til et vist punkt, noe som ikke skjer.

-Jeg forventer at biomor betaler tilbake pengene hun lånte av sønn sin han hadde fått her i bursdagsgave, noe som ikke blir gjort.

Skrevet

Forventer egentlig det samme som jeg forventer av meg selv. Vi er begge mødre, selv om det blir unaturlig å omgås som venner har vi begge det samme målet, at jentene våre skal trives best mulig.

Tror at det ofte har litt med barnefaren å gjøre også. Om han er ærlig og ikke "kryper" for en av "damene" i livet sitt så er det lettere for at ting fungerer som det skal.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde noen klare forventninger til biomor da jeg ble sammen med min mann, jeg var ung og stormende forelsket og hadde mer enn nok med å holde orden på meg selv. Men jeg har helt klart blitt skuffet over henne underveis, fordi jeg mener at hun oppfører seg på en måte som strider imot mine egne prinsipper.

Disse punktene skulle jeg ønske at biomor til mine stebarn fulgte:

-Følge opp barna når det gjelder lekser/skole, fritidsaktiviteter, bursdager osv

-Ikke snakke nedsettende til barna ("du må trene sånn at du blir slank")

-Ikke dra barna inn i konflikter mellom biomor og biofar og snakke nedsettende om faren ("pappa er slem mot meg")

-Ha som mål å bygge opp barna til å bli trygge og selvsikre individer, ikke forsterke deres usikkerheter

-Ikke behandle barna som venninner og fortelle dem detaljer om voksenlivet som de ikke kan forstå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...